loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 430 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (2)

 

مردم فکر می کنن سیر و سلوک یه سلسله کارهای عجیب و غریبه، و مخصوص افرادیه که به زندگی پشت کردن و به سوی خدا رفتن! و اصلا بیشتر آدما فکر میکنن به سوی خدا رفتن یعنی پشت کردن به دنیا!! غافل از این که همه مردم هر روز در حال سیر و سلوک هستن اما خودشون خبر ندارن!

حسین احمدی بازدید : 1206 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (11)

Lots of worlds: part 2 

 در همین ابتدای قسمت دوم از مقاله، یادآوری می کنم که منظور من از وجود دنیاهای دیگر، دنیای موجوداتی مثل مورچه ها و پرندگان و حیوانات و آبزیان که برای ما ملموس و محسوس می باشند، نیست؛ بلکه دنیای موجوداتی است که به صورت طبیعی برای ما انسان ها محسوس و ملموس نیستند؛ یعنی از دیدگان ما و از حواس ما پنهانند؛ در حالی که ما را می بینند. ولی، برخلاف موجوداتی که در عوالم غیب مطلق زندگی می کنند، امکان دیدن و محسوس شدن شان برای انسان ها وجود دارد؛ یعنی ما هم می توانیم به دنیای آن ها برویم و با ایشان تعامل داشته باشیم. و این موضوعی است که می تواند برای عالم علم بسیار مهم، قابل توجه و تأثیر گذار باشد.    

حسین احمدی بازدید : 928 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (0)

 

Lots Of worlds: Part 1

نگارنده در این مقاله قصد دارد برای نخستین بار "نظریه دنیاها" را (یعنی وجود دنیاهای نامحسوس متعدد را به عنوان یک نظریه)مطرح کند و با این که مقاله مختصر است تا حد امکان آن را شرح دهد و اثبات نماید. و در همین ابتدا، یادآور می شود که این نظریه با "فرضیه جهان های موازی" که مدتی است مطرح شده، هیچ گونه رابطه ای ندارد و مربوط به لایه های نامحسوس عالم دنیاست.

مُلک و ملکوت یا عالم دنیا که برای ما قابل مشاهده است، و عالم غیب که برای ما قابل مشاهده نیست، معمولا خیلی ساده در کنار هم به کار می روند و به همین دلیل، ما تصور می کنیم که در عالم هستی فقط یک دنیا وجود دارد و یک عالم غیب.

اما موضوع به این سادگی که تصور می شود نیست؛ "غیب" فقط یک عالم نیست بلکه هزاران عالم است، و لایه های مختلفی دارد، و هر لایه از آن یک عالم مستقل است؛ و هر یک از عوالم غیب نیز نسبت به عوالم غیب مادون خود، غیب محسوب می شود، و از دید آن ها پنهان است ولی آن ها را می بیند و به عوالم مادون خود اشراف دارد. و البته همه در این نکته مشترک هستند که برای انسان "غیب" محسوب می شوند، و از دسترس حواس ظاهری او دور و پنهانند؛ آن هم به طور مطلق؛ یعنی غیبی که امکان دیدنش برای انسان با این حواس پنج گانه ظاهری، وجود ندارد!

  

حسین احمدی بازدید : 691 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (2)

 

 

A philosophical view to the complementary medicine Part 2

 

لطفاً به این نمونه توجه کنید تا منظور بنده را از این نکته که پروسه درمان بیماران صعب العلاج یا عرفاً لاعلاج، باید به درستی مدیریت شود؛ و همه علل و عوامل احتمالی که در ایجاد بیماری سهم داشته اند، باید مورد توجه قرار گیرند؛ و درمان بیماران نیز باید همه جانبه و فراگیر باشد، خوب دریابید:

 یکی از دوستان خوب بنده که خود اکنون از مردان بزرگ است و در طب سنتی بسیار حاذق شده است، حدود 10 سال پیش مبتلا به بیماری سرطان کبد شد. او روحیه اش را کاملا از دست داده بود و قرار بر این شد  که بنده کمی به ایشان روحیه بدهم.

در اولین جلسه، وقتی با هم شروع به صحبت کردیم، ایشان که خیلی ناامید و مأیوس شده بود، به من گفت:" بهترین پزشک متخصص مرا جواب کرده است! و تنها به "جواب کردن" هم اکتفا نکرده بلکه به من گفته که حداکثر 3 ماه دیگر من می میرم!!"

حسین احمدی بازدید : 703 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)

A philosophical view to the complementary medicine Part 1 

طب مکمل (یا طب جایگزین) هم می تواند در عرض، و در کنار علم پزشکی به کار رود و هم در مواردی که علم پزشکی تاکنون پیشرفتی نکرده و راه حلی ندارد؛ مثل مواردی که پزشکان و متخصصین، درمان بعضی از بیماران را متوقف می کنند و به آن ها اعلام می دارند که دیگر کاری از دست شان ساخته نیست....

حسین احمدی بازدید : 552 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

A basic solution

 

در دنیا مشکلات  فراوانی وجود دارد، مردم گرفتاری های زیادی دارند و این یک چیز بدیهی است که همه از آن خبر دارند؛ ولی نکته ای که عجیب و قابل توجه است این است که هیچکس خودش را برای مشکلاتی که دارد، مقصر نمی داند! و بر عکس همه سعی دارند به گونه ای تقصیر را به گردن دیگران بیندازند. اما آیا این کار، کار درستی است و جواب می دهد؟ و آیا این نوع واکنش نسبت به مشکلات تاکنون گره ای از کار بشر واکرده است؟

تا آنجا که من اطلاع دارم و تحقیق کرده ام پاسخ این سوال منفی است؛ و این نوع واکنش نسبت به مسایل و مشکلات شخصی، تا به حال هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نکرده و هیچ گره ای هم از کار آن ها نگشوده است! و فقط یک فرض است؛ یک فرض بیخود و مزاحم که فقط تنبلی و بی مسئولیتی ما را توجیه می کند و بس. بنابر این به نظر بنده بهتر است که از چنین فرض نادرستی دست برداریم و یک فرض بهتر و معقول را جایگزین آن کنیم؛ یعنی بهتر است بیاییم به جای آن که دیگران را مسئول و مقصر مسایل و مشکلاتمان بدانیم، خود را مقصر بشماریم. شاید با این فرض جدید بسیاری از مشکلاتمان حل شوند و ما هم مثل کپرنیک جواب بگیریم!!

حسین احمدی بازدید : 1183 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (3)

A philosophical viwe to the sixth sense

عالم هستی عالمی بیکران است و علم و دانش ما نسبت به آن بسیار اندک؛ و شاهد این حرف نیز این است که انسان هنوز نسبت به کره زمین که مسکن و مأوا و زادگاه اوست، اطلاعات کاملی ندارد، و خیلی از پدیده های آن را نمی شناسد؛ و دلیلش هم این است که ارتباط ما با جهان از طریق پنج حس بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه برقرار می شود؛ و این پنج حس اگرچه کار ما را راه می اندازند، ولی برای شناخت این جهان بیکران کافی نیستند.

اگر ما حس های بیشتری داشتیم مثلاً ده حس داشتیم، مسلماً شناخت ما از جهان دو یا چند برابر می شد؛ البته خوب می دانید که شناخت انسان از خودش و از جهان توسط عقل صورت می گیرد، و حواس فقط روزنه هایی برای دریافت اخبار و اطلاعات گوناگون از گوشه و کنار عالم مادی هستند، و مواد خامی را از عالم  جمع آوری می کنند تا عقل آن ها را تجزیه و تحلیل کند، و در باره آن ها بیندیشد و قضاوت نماید.

 

اما به هر حال، ما فقط پنج حس داریم و آنچه مزید بر علت می شود این است که ما از این پنج حس هم به دلیل توجهی که به زندگی و امر معاش و گرفتاری ها و کم و کاستی های خود داریم، به خوبی استفاده نمی کنیم؛ و در باره بیشتر آنچه می بینیم و می شنویم و یا با سایر حواس در می یابیم، فکر نمی کنیم!

 

حسین احمدی بازدید : 722 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)

A Philosophical view to the process of medicine Effects

داروها در بدن انسان چگونه تأثیر می گذارند و چه فرایندی را برای برجای گذاردن اثری ماندگار از خود،  طی می کنند؟ آیا انسان با سایر موجودات زنده مثل گیاهان و حیوانات در این مورد فرق دارد؟ یعنی یک دارو برای این که در بدن انسان پذیرفته شده و به صورت ماندگار موثر باشد، همان راهی را در پیش دارد که برای اثرگذاری در یک گیاه یا یک حیوان طی می کند؟ علاوه بر این، آیا روح انسان و عقل و شعورش در این خصوص هیچ نقشی ندارند و بدون هیچ اختیاری، صرفا پذیرای اثر یک دارو هستند؟

این موضوعی است که دراین مقاله به آن می پردازیم و آن را از نظر عقلی و فلسفی مورد بررسی قرار می دهیم. اینک از شما دعوت می کنم این مقاله را خوب بخوانید و در باره آن نیک بیندیشید؛ شاید با من هم عقیده شوید!

حسین احمدی بازدید : 458 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

قسمت دوم

Miracle : Part 2

باد؛ این پدیده خارق العاده که نامریی است ولی به طور محسوس و در حجمی بسیار وسیع و بیکران در زندگی ما اثرگذار است و بدون آن، زندگی برای انسان و سایر موجودات زنده غیرممکن خواهد بود، بدون شک یک معجزه است؛ یک معجزه واقعی و بی نظیر که بشر نمی تواند مثل آن را خلق کند و علم و دانش امروز با تمام پیشرفتی که کرده است، تنها توانایی تولید اندک و محدودی  از باد را به صورت مصنوعی آن هم با صرف هزینه های گزاف، به دست آورده است.

حسین احمدی بازدید : 458 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

قسمت اول

Miracle : Part 1

معجزه چیزی است که همه مردم در اعماق وجود  خود  آرزو دارند در زندگی شان اتفاق بیفتد؛ حتی کسانی که فقط به جهان مادی اعتقاد دارند و در پیله محسوسات و مادیات گرفتارشده اند؛ و هم چنین آن هایی که ادعا می کنند به معجزه اعتقاد ندارند و منتظر آن نیستند!

حسین احمدی بازدید : 1282 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (1)

Good characters and good fate

این مقاله را درسی فرض کنید که بنده با آرزوی خوشبختی و سعادتمندی همه دانش آموزان، دانشجویان، نوجوانان، جوانان و سایر هم میهنان عزیز و ارجمندم نوشته ام و امیدوارم هر کجا که هستند آن را بخوانند و استفاده کنند و سرنوشتی خوب و روشن برای خود رقم بزنند.  و از شما خوانندگان عزیز خواهش می کنم با حوصله این مقاله را بخوانید تا از نتایج آن بهره مند شوید.

حسین احمدی بازدید : 374 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

The power(Value) of small successes

موفقیت های کوچک خیلی مهم هستند و در ترقی و پیشرفت زندگی ما بسیار تأثیرگذارند؛ مهم تر از آنچه که شما فکر می کنید، و تأثیرگذارتر از آنچه که شما بتوانید تصور نمایید. هر موفقیت کوچک یک تجربه مثبت و با ارزش است؛ و یک تجربه مثبت به اندازه خودش باورهای مثبت در ما ایجاد می کند؛ و باورهای مثبت هم پشتوانه زندگی و شخصیت و پیروزی و موفقیت های ما هستند. بدون باورهای خوب و مثبت و سازنده، زندگی و شخصیت ما مثل حباب روی آب است؛ شما تصور کنید اگر مغز ما از باورهای منفی و ناامید کننده پر باشد، در آن صورت زندگی و شخصیت ما چگونه خواهد بود و چه بلایی بر سر ما و زندگی ما و اطرافیان ما خواهد آمد؟

حسین احمدی بازدید : 343 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

In the absence of the mother

خداحافظ مادر!

درتاریخ شانزدهم آذر ماه سال 1382 شمسی بنده پدر ارجمندم را از دست دادم و او را برای همیشه به خدا سپردم؛ و در دوم تیر ماه سال جاری( 1392) در شب نیمه ماه شعبان المعظم 1434قمری مادر عزیزم و عزیزتر از جانم نیز از دنیا رفت؛ از دنیا رفت در حالی که من هنوز مانند کودکی خردسال به او نیاز داشتم و از او انرژی می گرفتم! و با رفتنش روح و جان و بلکه همه هستی مرا هم با خود برد. مرگ مادر عجیب مرا سوزاند؛ خیلی عجیب! هیچ وقت فکر نمی کردم که به فراق همیشگی ایشان مبتلا شوم.

حسین احمدی بازدید : 494 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (1)

A philosophical view to the  mindfulness : Part 2

قسمت دوم

در قسمت اول، من مطالبی را در باره تمرکز حواس بیان داشتم و سعی کردم خیلی ساده و به شکلی قابل فهم، معنای آن را توضیح بدهم و در واقع، آن را تجزیه و تحلیل نمایم، تا خوانندگان این مقاله به عمق آن یا به عبارت بهتر، به معنای عمیق تری از آن دست یایند؛ و سپس اهمیت و ضرورت و کارکرد آن را در زندگی انسان بیان نمودم. اما اینک و در این قسمت، به مباحث جدی تری در باره تمرکز حواس خواهم پرداخت.

حسین احمدی بازدید : 504 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

A philosophical view to the  mindfulness : Part 1

قسمت اول

تمرکز حواس چیست و چه تأثیری در زندگی انسان دارد؟ آیا به سلامتی و قدرت روحی، معتدل بودن و دست یابی به آرامش کمک می کند؟ در خصوص سلامتی و قدرت جسمی چطور؟ آیا تمرکز حواس باعث بهتر شدن وضعیت و شرایط جسمی ما خواهد شد یا این که تأثیر چندانی نخواهد داشت؟

و در مجموع، آیا تمرین های مربوط به تمرکز حواس در حل مسایل و مشکلات زندگی انسان و باز شدن گره از کارهای او اثر دارند یا این که صرفا برای لحظاتی احساس ما را بهتر می کنند، و آرامشی ناپایدار را به ما نشان می دهند و بعد، می روند و ما را تنها می گذارند؟!

این، موضوعی است که قصد دارم در این مقاله آن را مورد بررسی قرار دهم.

حسین احمدی بازدید : 185 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

Take courage in learning! : Part 2

(نقش اعتماد بنفس در یادگیری)

قسمت دوم

بحث من در مورد این است که قدرت روح و مغز انسان و توان یادگیری او بیشتر از آن است که در عمل از آن استفاده می کند؛ و دانش آموزان و دانشجویان ما باید بیشتر به خود اعتماد نمایند و توانایی های خدادادی شان را جدی تر در عمل مورد استفاده قرار دهند و در این خصوص پا فشاری و استقامت نمایند تا با اقتدار طعم شیرین موفقیت در تحصیل را بچشند؛ و اینک خاطره و شاهد مثال دوم را که اشاره به همین موضوع دارد، به شما تقدیم می نمایم.

حسین احمدی بازدید : 213 دوشنبه 20 خرداد 1392 نظرات (0)

Take courage in learning! : Part 1

(نقش اعتماد بنفس در یادگیری)

قسمت اول

کتاب های درسی چه در دوران دانش آموزی و چه در دوران دانشجویی با همه عیب و ایرادهایی که دارند و انشاا... اصلاح می شوند، همه متناسب با سن و سال و فهم و توانایی عقلی و توانایی یادگیری دانش آموزان و دانشجویان در همان کلاس و مقطعی که درس می خوانند، نوشته و تهیه و تنظیم شده اند؛ ممکن است حتی نویسنده کتاب از بزرگانی مثل انیشتن، پروفسور حسابی و.... باشند ولی محتوای کتاب برای دانش آموزان یا دانشجویان نوشته شده نه برای آن ها!

حسین احمدی بازدید : 907 سه شنبه 14 خرداد 1392 نظرات (0)

A philosophical outlook on the drug works in the body : Part 2

قسمت دوم

 با این حساب و بنابر عقیده بنده مبنی بر این که روح انسان یک فرستنده پر قدرت و بی نقص است، و بدن یک گیرنده است؛ آنچه پیش روی ما است و باید به طور جدی به آن بپردازیم و اهمیت فراوانی برایش قائل شویم، در اولویت اول سه چیز است که در ذیل به آن ها می پردازم:

حسین احمدی بازدید : 497 دوشنبه 13 خرداد 1392 نظرات (0)

A philosophical outlook on the drug works in the body : Part 1

قسمت اول

داروها در بدن انسان چه تاثیری می گذارند و چه کاری را انجام می دهند؟ آیا آن ها جای خالی چیزی را پر و نقص و کوتاهی ای را جبران می کنند، یا این که راه را هموار و بدن را برای دریافت انرژی های حیات بخش روحی آماده می کنند؟!

آیا داروها حامل انرژی و  انرژی بخش اند، یا این که جسم و بدن انسان را برای دریافت انرژی های حیات بخش مهیا می نمایند؟ این، موضوع بحثی است که قصد دارم در این مقاله به آن بپردازم.

 

حسین احمدی بازدید : 308 یکشنبه 05 خرداد 1392 نظرات (0)

Mutual influence

مردم با رفتارشان چقدر روی یکدیگر تأثیر می گذارند؟! یعنی اگر حالشان بد می شود یا برعکس وقتی که حالشان خوب است و  سرحال و با نشاطند، چقدرش متأثر از رفتار دیگران است، و چقدرش به عوامل دیگر مربوط می شود؟ در این مقاله، می خواهم به این موضوع بپردازم.

حسین احمدی بازدید : 255 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Training for hard days of life

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا بعضی از جوانان و نوجوانان ما این قدر ضعیف و کم طاقت شده اند که قدرت مواجه شدن با ساده ترین مشکلات زندگی خود را ندارند؟ و چرا این قدر زود از کوره در می روند؟ چرا آن ها این قدر راحت خود را تسلیم شیاطین و افراد فرصت طلب می کنند؟ و به هر حال برای حل این مشکل چه باید کرد، و چه کسانی در این زمینه مسئولیت دارند؟... در این مقاله در باره این موضوع بحث خواهیم کرد.

حسین احمدی بازدید : 268 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Knowledge is power

عالم دنیا، عالم ناسوت و طبیعت است و زندگی در این عالم و وقایعی که در آن رخ می دهد، باید روال طبیعی داشته باشد و معمولا این چنین است. بنای این عالم بر معجزه نیست! معجزه به معنای خاص ودینی آن(در مقایسه با وقایع عادی) خیلی بندرت اتفاق افتاده است، آن هم برای پیامبران و اولیاء حق؛ و قرار نبوده و قرار هم نیست که امور زندگی انسان ها با معجزه پیش برود.

حسین احمدی بازدید : 233 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Impact of fear learning!!! on people lives 

دلم می خواهد به فلانی کمک کنم ولی می ترسم برایم گران تمام شود یا این که خوشش نیاید!

می خواهم برای رفع کدورت بین آن ها میانجیگری کنم ولی می ترسم قبول نکنند و شاید هم وضع بدتر شود!

می خواهم در کنکور دانشگاه یا فلان مسابقه و المپیاد علمی شرکت کنم ولی می ترسم قبول نشوم!

می خواهم مقاله ای در باره... بنویسم ولی می ترسم خوب از آب در نیاید!

می خواهم  از فلان شخص انتقاد کنم ولی می ترسم ضایع بشوم!

می خواهم در جمع صحبت کنم ولی می ترسم نتوانم و خیط شوم!

خدایا این همه ترس از کجا به قلب من راه پیدا کرده است؟؟

حسین احمدی بازدید : 558 سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

A philosophical view to the Prediction

(لطفا یک پرس پیشگویی!)

پیشگویی چیست و تا چه حد در زندگی و سرنوشت انسان تاثیر دارد؟ آیا پیشگویی انسان را مجبور به انجام کار یا پذیرش شرایط خاصی می کند؟!

پیشگوها چه کسانی هستند، آیا آن ها افرادی فوق عادی هستند و با افراد عادی فرق دارند؛ و اگر فرق دارند، فرق شان در چیست؟ و این فرق آیا مادرزادی است یا اکتسابی؟

 این ها سوالاتی است که بنا دارم در این مقاله به آن ها پاسخ بدهم، و امیدوارم بتوانم ذهن خوانندگان عزیز را به خوبی روشن نمایم.

حسین احمدی بازدید : 250 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Grandiosity is an ethical principles

سیاه نمایی یک کار ضد اخلاقی است و امید انسان را به یأس و ناامیدی تبدیل می کند؛ در حالی که "امید" یکی از با ارزش ترین دارایی های هر انسان است و اگر انسانی امید نداشته باشد، هیچ چیز ندارد! و برای هیچ کاری هم انگیزه نخواهد داشت. انسانِ ناامید حالتی دارد که با یک مرده فرقی ندارد و  عشق و شور و حرکتی در وجودش نیست. بنابراین، ما نباید با سیاه نمایی های غیر منصفانه و ناعادلانه امید کودکان، نوجوانان ، جوانان و بالاخره اقشار مختلف مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم و شور و حیات و عشق و حرکت و انگیزه و طراوت را از روح و جان آن ها بگیریم.

حسین احمدی بازدید : 255 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Contradictory educating!

همه خوب می دانیم کشیدن سیگار و قلیان دود کردن کارهایی ناپسند و مضرند و در کشور ما هم انصافا روی این موضوع خیلی خوب کار شده است؛ ولی گاهی در یک متن ( خاطره – داستان ) عمومی که کارکرد تربیتی دارد یا در یک دیالوگ از فیلمی تلویزیونی یا سینمایی یا نمایشی در تئاتر مشاهده می کنیم که به عنوان مثال، این جمله بیان می شود که " بوی خوش عطر توتون فضای خانه را پر کرده بود ".  یا در مقابل یک عالم و دانشمند فرهیخته یک قلیان شاه عباسی خوشگل قرار دارد و ایشان هم قلیان را خوب کوک کرده و دود می کند! به نظر شما این چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

حسین احمدی بازدید : 445 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

A philosophical view to the Negative resistance in the process of treatment

عمده مشکلات بشر از دو علت ناشی می شود: یکی نادانی؛ و دیگری عمل نکردن به دانسته ها؛ برای آنچه که نمی دانیم باید تلاش کنیم، مطالعه کنیم و از بزرگان علم و دانش راهنمایی و مشورت بگیریم تا به قدر امکانات و دانش روز، آگاهی به دست آوریم، و نادانسته هامان را به دانش تبدیل کنیم؛ و برای عمل کردن به دانسته ها نیز باید تصمیمی جدی بگیریم و برنامه ریزی بکنیم، و سپس اقدام به عمل نماییم.....

حسین احمدی بازدید : 267 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

First Iran

کشور ایران تمدنی کهن و فرهنگی غنی دارد و در علم و دانش برای چند قرن سرآمد کشورهای جهان بوده است. کارنامه ایران در علوم مختلف بسیار درخشان است و دانشمندان بزرگ ما آن قدر زیاد و برجسته اند که آوازه شهرتشان به همه مردم جهان رسیده است. فرهنگ اسلامی مردم ایران نیز بسیار غنی و فوق العاده است؛ آیات قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص) وخاندانش مطهرش(ع) متعالی و بی نظیرند؛

حسین احمدی بازدید : 226 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

The role of parents in child education

کودکان قبل از این که وارد مراکز رسمی تعلیم و تربیت شوند و آموزش های رسمی خود را آغاز کنند، سال ها به طور طبیعی در محیط خانواده از اولیای خود آموزش دیده اند؛ یعنی "والدین اولین معلمان فرزندان خود هستند"؛ و این حقیقتی است غیر قابل انکار. این آموزش (اولیا به فرزندان) پس از ورود کودکان به مراکز پیش دبستانی و مدارس، همچنان ادامه دارد و پا برجاست؛ و از قضا چون غیر رسمی و همراه با اتفاقات ریز و درشت زندگی است، خیلی هم تاثیرگذار و ماندگار است.

حسین احمدی بازدید : 238 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

About child education

تعلیم و تربیت کودکان مهم ترین، حساس ترین و تاثیر گذارترین بخش تعلیم و تربیت است. اگر ما تعلیم و تربیت را به یک درخت تشبیه  کنیم و آن را به ریشه، تنه و شاخ و برگ تقسیم نماییم، بدون شک تربیت کودکان "ریشه"ی تعلیم و تربیت و مهم ترین قسمت آن است؛ و اگر به ریشه ی درخت آموش رسیدگی لازم را نکنیم یا در این خصوص مرتکب اهمال و تقصیر شویم، رسیدگی به تنه و شاخ و برگ آن فایده زیادی نخواهد داشت.

حسین احمدی بازدید : 409 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (0)

Globalization and global thinking

جهانی شدن دوبخش دارد: یک بخش آن بطور طبیعی اتفاق می افتد و محصول رشد و پیشرفت علم، فناوری، هنر و ارتباطات است؛ و این همان"پروسه جهانی شدن" است. و بخش دیگر آن، غیر طبیعی و مصنوعی است و محصول تدابیر استعمارگران و ابر قدرت ها است؛ که این دیگر، پروسه جهانی شدن نیست بلکه "پروژه جهانی سازی" است که حالت فاعل محور دارد؛ یعنی طراحی و مدیریت می شود؛ آن هم از طرف کشورهای جهان خواری که اشتهای شان سیری ناپذیر است و می خواهند همه جهان را ببلعند.

حسین احمدی بازدید : 251 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

English Language 

همه ما خوب می دانیم که دانش آموزان ما از ابتدای دوره راهنمایی تحصیلی(دوره اول متوسطه) شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند و این یادگیری تا زمانی که آن ها مدرک فوق لیسانس شان را هم بگیرند ادامه می یابد؛ یعنی 12 سال متوالی درس زبان را با موفقیت می خوانند و نمره قبولی می گیرند...

حسین احمدی بازدید : 284 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

Persian Language

زبان، ابزار بسیار قدرتمند و مهمی است که حداقل از یک قرن قبل توسط کشورهای (به اصطلاح) ابر قدرت به عنوان وسیله ای برای گسترش فرهنگ و استعمار مردم جهان به کار گرفته شده است. در عصر جدید، استعمار کشورها و گسترش مستعمرات، دیگر نیازی به جنگ و اشغال و خون ریزی ندارد؛ بلکه این کار از طریق گسترش آموزش زبان در دیگر کشورها به سادگی امکان پذیر است و صورت می پذیرد.

حسین احمدی بازدید : 613 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

A philosophical view to the Cancer

من مطمئن هستم یکصد سال دیگر ( حتی خیلی زودتر ) سرطان در ذهن مردم دنیا مثل سرما خوردگی می شود؛ و  درمانش آن قدر ساده و پیش پا افتاده خواهد شد که اگر بگویند فلان شخص سرطان دارد، مردم به شوخی خواهند گفت: "اووووه ... بگو مواظب خودش باشه یه وقت از حال نره!".

این سخن من، یک شوخی نیست و شما هم لطفا آن را جدی بگیرید؛ چون خودتان دارید مشاهده می کنید که علم پزشکی با چه سرعتی در حال پیشرفت است؛ پس این نکته که بنده عرض کردم به احتمال قریب به یقین، امری حتمی است و به زودی اتفاق خواهد افتاد؛ و من از هم اکنون می توانم صدای اخبار مربوط  به آن را مثل زمزمه ای در گوشم، بشنوم، و تیترهای خبری آن را در صفحه ذهنم مرور کنم و ببینم.

حسین احمدی بازدید : 235 سه شنبه 12 دی 1391 نظرات (0)

Drug allurement… Addicted fault!

اشاره

دوستان و خوانندگان عزیز و ارجمند! ابتدا خاطر نشان می کنم که بنده این مقاله را برای کسانی نوشته ام که متاسفانه به مواد مخدر یا روانگردان اعتیاد پیدا کرده اند؛ بنابراین لزومی ندارد کسانی که به لطف خدا سالم و سلامت هستند، آن را بخوانند، و بلکه بهتر است و بنده توصیه می کنم که آن را نخوانند.
یک ایده خیلی غلط و نادرستی را عده ای از افراد مغرض عمداً ترویج می کنند و آن این است که:" هر کسی باید همه چیز را خودش تجربه کند"؟! این حرف یا ایده، خیلی مزخرف و غلط است چون، تجربه کردن بعضی چیزها شبیه مردن است و ممکن است برگشت ناپذیر باشد!

حسین احمدی بازدید : 216 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

Fake Love and poor soul

فکر نکنید من پا به سن گذاشته ام و از عشق و عاشقی چیزی نمی فهمم. خوب است بدانید که من هم عاشق شده ام!.... بله، من هم عاشق شده ام و سال ها از غم و غصه عشق مجازی سوخته ام؛ آن قدر سوختم که تمام وجودم ذوب شد، آن قدر اشک ریختم که رودها از چشمانم جاری شد و قلبم پاره پاره و مجروح گردید، آن قدر فکر کردم و غصه خوردم که احساسات و عواطفم تکه تکه و ذره ذره شد و مثل گرد و غبار...... آه که چه بر من گذشت!!

حسین احمدی بازدید : 302 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

You don’t know what’s the sperm!

قبل از این که ازدواج کنید و قبل از این که بچه دار شوید لطفا سری به بیمارستان ها بزنید؛ بیماران خاص را ببینید، بیماران هموفیلی، بیماران تالاسمی، بچه هایی که فلج مادرزاد هستند، بچه هایی که عقب مانده ذهنی هستند، بچه هایی که نقص عضو دارند، بچه هایی که با ضعف های مفرط روحی و جسمی  به دنیا می آیند، بچه هایی که دیابت دارند و..... همه را عیادت کنید و خوب ببینید و با آن ها صحبت کنید؛ و سپس در باره پیوند زناشویی و هدف اصلی آن بیندیشید و آن وقت اقدام به ازدواج کنید و بچه دار شوید.

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 741
  • بازدید کلی : 67,053