loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 1062 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

On the Magic and Spell

 جهانی که ما در آن زندگی می کنیم با همه پیشرفت هایی که در علوم مختلف شده است، هنوز متأثر از سحر و جادو  و ساحران و جادوگران است(چنانچه در گذشته هم همین طور بوده است)؛ و بسیاری از مردان بزرگ و دولتمردان بویژه در کشورهای غربی از مشتریان پر و پا قرص ساحران و جادوگران هستند! این نکته امروزه تبدیل به مسئله غامض و معمایی شده است که عمیقا فکر را درگیر و این سؤال را مطرح می سازد که سحر و جادو تا چه حد و چقدر واقعی اند و ساحران و جادوگران تا چه میزان می توانند در زندگی مردم و امور دنیوی تأثیرگذار باشند؟ این مسئله موضوعی است که در این مقاله بدان پرداخته شده و برای روشن شدن ذهن شما خوانندگان عزیز به نگارش درآمده است.

 

سحر و جادو دو واژه ای هستند که معمولا به صورت مترادف به کار می روند؛ سحر واژه ای عربی و جادو واژه ای فارسی است و هر دو تقریبا به یک معنا هستند؛ یعنی سحر همان جادو، و ساحر همان جادوگر است. در این خصوص یعنی در باره سحر و جادو اولین سؤالی که به ذهن می آید این است که سحر و جادو از چه زمانی آغاز شده است؟ و پاسخ آن هم این است که به درستی مشخص نیست اولین بار سحر و جادو در چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است؛ ولی بر اساس اسناد معتبر موجود، سحر قبل از زمان حضرت سلیمان نبی هم  وجود داشته است ولی، در زمان ایشان تدوین و تنظیم و تألیف شده است.

غیر مسلمانان اعتقاد داشتند سلیمان سحر و جادو را رسمیت بخشید و به نگارش در آورد؛ و بیشتر آن ها حتی بعضی از احبار(علما)یهود، تا زمان ظهور اسلام سلیمان را پیامبر خدا نمی دانستند و معتقد بودند که او کافر است و آن کارهای عجیب و غریب را با هم دستی شیاطین و با استفاده از سحر و جادو انجام می داده است! ولی، اسلام شأن سلیمان را بالاتر از این حرف ها می داند و می گوید سحر از ابداعات ابلیس است؛ در حالی که سلیمان پیامبر خداست و از طریق وحی با خالق عالم هستی مرتبط بود، و نیازی به سحر و جادو نداشت؛ و با قدرت "ایمان به خدا" و باذن خدا همه چیز را به تسخیر و تصرف خود درآورده بود.

اما در خصوص این که کار ساحران و جادو گران تأثیر دارد یا ندارد باید عرض کنم که اکثریت قاطع و عمده عالمان و دانشمندان دینی معتقدند که سحر و جادو اثر دارد؛ و لیکن این نکته که تأثیر آن در اثر تلقین و ایمانی است که ساحر و جادوگر به کار خویش دارد و یا این که اثر وضعی خود سحر و جادوست، موضوعی است که مورد اختلاف است؛ ولی این حرف به هیچ وجه تأثیری در اصل مطلب ندارد چون تقریبا همه اذعان دارند که با سحر و جادو خیلی کارهای خارق العاده می شود انجام داد. علاوه بر این که به هیچ وجه دور از ذهن نیست که فرمول ها و قوانینی که در سحر و جادو مورد استفاده قرار می گیرند همانند فرمول های شیمی و قوانین سایر علوم مؤثر باشند!

و موضوع بسیار مهمی که لازم است همه از آن اطلاع داشته باشند این است که تأثیر سحر و جادو مشروط به شرایطی است، و لوازمی دارد که اگر مراعات نشوند، آن ها بی اثر خواهند بود! چون این کار یعنی سحر و جادو، یک ساز و کار پیچیده و خیلی جدی و واقعی دارد و مثل همه کارهای جدی و واقعی دیگر، برای خودش قوانین و مقرراتی دارد و شرایطی دارد که  تا نباشند، این ها تأثیری نخواهند داشت؛ و جالب است بدانید بیشتر کسانی که کارشان نسخه پیچیدن برای مردم از راه سحر و جادوست، افرادی هستند که از این شرایط  و مقررات بی اطلاع اند یا این که از شرایط اثر گذاری جادو اطلاع دارند ولی توانایی کسب کردن و فراهم نمودن آن شرایط  را ندارند؛ و شاید هم از کسانی باشند که این توانایی را دارند ولی حوصله ندارند و نمی خواهند برای رعایت مقررات و شرایط لازم، وقت بگذارند؛ چون، برای نسخه پیچیدن عجله دارند!! بنابر این حداقل 95 در صد از سحر  و جادوها خنثی و بی اثر هستند؛ و اگر در ما اثر گذار می شوند بخاطر تلقینی است که ما ناخودآگاه به خودمان می کنیم.

 خب، این ها مقدمه بود؛ و اصل بحث بنده در این مقاله این است که ما همه قبول داریم و این نکته را پذیرفته ایم که در عالم خلقت هیچ چیز بی تأثیر نیست، و حتی سحر و جادو هم اثر دارد؛ ولی تأثیر گذاردن هم بی حساب و کتاب نیست، و برای خودش قوانین جدی و مسلمی دارد! با این حساب این سؤالات مطرح می شوند که:

آیا این منطقی و عقلانی است که در این عالم هر چیزی اثرگذار باشد اما خود خدا که بزرگی و عظمتش و علم و قدرتش بی نهایت است و خالق جهان هستی است و خالق تمام اثرها، تأثیرها و مؤثرهاست، بی اثر باشد؟!

آیا این منطقی است که در عالم هستی، ابلیس و شیاطین اثرگذار باشند ولی اولیای خدا که مستغرق در ذات خدا و متصل به حق هستند، مؤثر نباشند؟!

آیا این عقلانی است که اوراد و اذکار عجیب و غریب و غیر مستند ساحران و جادوگران اثر گذار باشند ولی نام خدا و آیات کتاب او مؤثر نباشند؟!

آیا اولیای شیطان که با تحمل ریاضت های غیر عقلانی و نامشروع قدرتمند می شوند، در این عالم و بر خلایق اثرگذارند ولی، اولیای حق که از نظر روحی و معنوی متصل به خدا هستند و از علم و قدرت او مستفاد و برخوردارند، قدرتمند و مؤثر نیستند؟

آیا یک رمال یا یک جن گیر قدرت تأثیر دارد و می تواند همه چیز را دگرگون کند ولی یک عالم عامل ربانی و یا یک انسان با ایمان نمی تواند این کار را بکند و قدرت مقابله با آن ها را ندارد؟!

آیا نام های خدا و اسماء حق تعالی برای مقابله با سحر و جادو و ساحران و جادوگران کافی نیستند؟! اف بر ما که این قدر از عقل و حقایق عقلانی دور شده ایم!

علمای بزرگ می گویند "مؤمن" اگر نام خدا را بر زبان آورد "کن فیکون" می کند! و خود بنده که ایمانم از همه شماها  کمتر است، با اندک ایمانی که دارم این نکته را در موضوعات خیلی مهم امتحان کرده و نتیجه مثبت گرفته ام؛ و واقعی بودن آن را به چشم دیده ام.

آیا (در این مورد خوب فکر کنید!)دست نوشته ها و توصیه های جادوگران و دعانویسان تآثیرگذار هستند ولی"قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس"  اثر ندارند؟! خب اگر واقعا فکر می کنید نام خدا و کلام خدا اثر ندارد، بهتر است زندگی تان را بسپارید به دست جادوگران! و چطور است همگی دست به دست هم دهیم و جهان را در اختیار ساحران و جادوگران بگذاریم!!!

پس با کمال تأسف و اندوه و حسرت به همه شما عزیزان و دوستان و سروران سفارش می کنم که از نیروی عقل خود که بزرگترین نعمت الهی است، به خوبی استفاده کنید و در باره این سؤالات، نیک بیندیشید و خوب تأمل کنید، و گول این جماعت رمال و جن گیر و این جادو گران و دعانویسان  را نخورید؛ و امور و زندگی خود را به دست آن ها نسپارید؛ و برای حل مشکلات خود از آن ها راهنمایی و راه حل نخواهید. چون ممکن است علاوه بر این که پول خود را از دست می دهید، از طرف آن ها مورد سوء استفاده نیز قرار بگیرید و حیثیت و آبروی خود را هم از دست بدهید!

یک نکته کلیدی دیگر هم وجود دارد که لازم است شما بدانید و آن نکته این است که این طور نیست که همه سحر و جادوها اثر داشته باشند؛ چون سحر و جادو هم برای تأثیر گذاشتن نیاز به اذن و اجازه خدا دارد(و ما هم بضارین من احد الا باذن الله)! به این معنا که در خصوص کسانی که ارتباطشان با خدا قطع است، و مرتکب اعمال شیطانی می شوند، خدا اجازه می دهد(یعنی ولایتش را از آن ها بر می دارد) و سحر و جادو اثر می کند؛ اما در کسانی که به نماز، قرآن، دعا و طهارت مسلح هستند، به هیچ وجه و هرگز اثر نمی کند! چون صاحب اختیار و سرپرست آن ها خداست(الله ولی الذین امنوا...)

در پایان باید این نکته مهم را نیز یادآور شوم که از عالمان بزرگ انتظار می رود در باره این موضوع مهم کوتاهی نکنند و ساکت نباشند، و مردمان گرفتار و تشنه را با بیان شگفتی ها، عظمت و قدرت آیات و اسماء الهی سیراب نمایند، و ساحران و جادو گران را سر جای خود بنشانند، و مردم گرفتار و بیچاره را از دست آن ها نجات دهند.

این نکته را هم به جهت اطمینان خاطر شما خوانندگان عزیز عرض می کنم که من به عنوان یک پژوهشگر، سال های زیادی را در باره  سحر و جادو مطالعه و تحقیق کرده ام و با "کله سر" به طور کامل آشنایی دارم؛ منظور از"کله سر" علوم پنجگانه ای است، که پایه و اساس اکثر سحر و جادوها هستند، و به آن ها "علوم غریبه" می گویند؛ یعنی کیمیا، لیمیا، هیمیا، سیمیا و ریمیا. البته نسخه های بسیار خوبی هم در بین انبوه نسخه های علوم غریبه وجود دارد که مهم و قابل استفاده هستند؛ ولی متأسفانه، بیشتر کسانی که به سراغ علوم غریبه می روند یا بی سوادند و قصد امرار معاش دارند و یا به دنبال سوء استفاده از مردم هستند.

از حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا تقی خلیل زاده و حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی حیدریان تشکر می کنم

خداوند همه ما را از شر شیاطین محفوظ بدارد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 761
  • بازدید کلی : 67,073