loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 798 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

Functioning of occult sciences

علوم غریبه، علومی هستند از قبیل : کیمیا ، لیمیا ، هیمیا ، سیمیا ، ریمیا و........ این ها قرن های متوالی است که در کتاب های خطی و بعدها هم با چاپ سنگی، نوشته و چاپ و بطور غیر رسمی در بین مردم توزیع می شوند. برای من – پس از سال ها مطالعه ی علوم غریبه –  هنوز جای این سوال باقی است که واقعا این علوم غریبه چه هستند؟!  آیا علم هستند یا جهل و خرافات؟! توهم و خیال هستند یا واقعیت دارند؟! آیا نسخه هایی که این علوم می پیچند اثر وضعی و واقعی دارند یا فقط تاثیر تلقینی دارند؟! آیا قابل استفاده برای اهداف خوب و مفید هم هستند یا فقط مضر می باشند؟!

خود من، نه رمال هستم و نه فالگیر و دعانویس و جن گیر؛ ولی، از روی کنجکاوی و به عنوان یک محقق و یک پژوهشگر، سالیان متمادی در حاشیه ی مسایل اصلی زندگی، در باره این علوم تحقیق و مطالعه کرده ام و متون متعددی را بارها و به دقت خوانده ام، و تعدادی از دستورالعمل های آن ها را نیز در معرض آزمایش و امتحان قرار داده ام و بعضا هم اثر وضعی و واقعی آن ها را دیده ام!..... و باید عرض کنم این علوم، متاسفانه، سال هاست که دستمایه و محل درآمد عده ای از افراد شیاد و بی سواد شده است؛ کسانی که از گرفتاری ها  و نادانی بعضی از مردم سوء استفاده کرده و درآمدی کسب می کنند و زندگی شان را می گذرانند، و یا این که مردم گرفتار را طعمه اهداف پلید اخلاقی و سیاسی شان می کنند؟!

سابقه ی حضور و تاثیر - واقعی یا خیالی- علوم غریبه در زندگی مردم آن قدر پر رنگ است که آن ها را شایسته تحقیق و مطالعه جدی بنماید. بنابراین، سزاوار است مجامع علمی و دانشگاهی دپارتمانی و گروهی(یا دپارتمان ها و گروه هایی) را به نقد و بررسی و مطالعه و تحقیق در خصوص علوم غریبه اختصاص دهند؛ و البته، لازم نیست آن ها را به رسمیت بشناسند و بپذیرند؛ بلکه، باید این علوم را در معرض نقد و بررسی و تحقیق و مطالعه قرار دهند و نتایج تحقیقاتشان را منتشر کنند تا علم و آگاهی مردم را در خصوص این گونه امور و این قبیل علوم افزایش دهند. و اگر راه، نکته و دستورالعمل خوبی در آن ها وجود داشت که برای زندگی مردم مفید و شایسته بود، آن ها را نیز به مردم معرفی نمایند.
خب، بگذریم؛ غرض من از نوشتن این چند سطر آن است که از لابلای مطالب همین علوم غریبه که خرافات محسوب می شوند، روزنه ای به جهان علم و دانش باز کنم و این نکته مهم را تذکر بدهم که حداقل خاصیت و فایده ای که علوم غریبه را شایسته تحقیقات جدی علمی و دانشگاهی می نماید این است که علوم غریبه  " ایده " می دهند؛ و اتفاقا ایده های خوبی هم می دهند و این ، کار کمی نیست! دادن ایده های خوب و باارزش، از مهم ترین کارهای علمی و از با اهمیت ترین فعالیت های دانشمندان تراز اول جهان است! 
ایده های علوم غریبه – گذشته از این که راه کارهای عملی شان کارآیی دارد یا ندارد – آن قدر (علیرغم قدیمی بودن این علوم) برای جهان امروز تازه و بدیع هستند که تعدادی از آن ها از قبیل : نامریی سازی، حرکت در زمان، ایجاد ابر و باران به صورت مصنوعی، قرائت و القای فکر، تأثیر از راه دور، طی الارض و...... در صدر مسایل و موضوعاتی هستند که دانشمندان و مجامع علمی پیشرفته تمام همت و توان خویش را برای بررسی و دسترسی به آن ها هزینه کرده و عالی ترین امکانات را برای تحقیق و مطالعه  در خصوص آن ها اختصاص داده اند! پس، شایسته است مجامع علمی ما هم با نگاهی نو- و بدون پیش داوری- به علوم غریبه ، آن ها را از دست افراد شیاد و از قلمرو خرافات دور کرده و به محیط علم و دانش ببرند؛ و ضمن این که اصل و اساس و راه کارها و دستور العمل های این علوم را به نقد و بررسی و آزمایش و امتحان می کشانند، از ایده های فوق العاده و بکر آن ها نیز استفاده نمایند.
من، در همین جا سخنم را درباره این موضوع به پایان می برم؛ چون، قصد ندارم در مورد علوم غریبه بیش از این سخن را طولانی کنم. اما، امیدوارم حرف من به دل بزرگان و دانشمندان این سرزمین – یعنی ایران عزیز -  بنشیند و تصمیمات شایسته ای در این خصوص بگیرند و تلاش های ارزشمندی را آغاز نمایند؛ تلاش هایی که ارزش علمی داشته و قابل دفاع باشند.


خدا یارتان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 730
  • بازدید کلی : 67,042