loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 212 جمعه 03 مهر 1394 نظرات (1)

قبل از شروع مطلب عرض کنم که وبلاگ بنده مخاطب خاص دارد؛ . آن ها گرچه کم اند ولی خاص هستند. و لذا دوست ندارم هر بزغاله ای سرش را پایین بیندازد و وارد وبلاگ بشود، و اگر اتفاقی و ناخواسته هم وارد شد، دوست ندارم نظر مزخرفش را بگذارد. منظورم از بزغاله کسانی هستند که عملا از دین و خدا دور هستند و عقل و انصاف و قدرت استدلال هم ندارند؛ همین طوری وارد وبلاگ می شوند و یک نظر احمقانه می گذارند و گورشان را گم می کنند. این عده قدرت درک نوشته های من را ندارند.

خب و اما فیلم لوسی (lucy) محصول سال 2014 است ولی من آن را امسال دیدم. لوسی فیلم خیلی جذاب و مهیجی است ولی فرهنگ فیلم غربی و استعماری است. این فیلم می گوید نسل انسان از میمون است و این همان نظریه داروین است که بیشتر غربی ها آن را پذیرفته اند. سپس داستان زنی به نام لوسی را دنبال می کند که در دستان یک باند قدرتمند مواد مخدر اسیر شده، و آن ها شکم وی را شکافته و چند کیسه مواد مخدر در آن جاسازی کرده اند تا جابجا کنند.

در این میان یکی از افراد آن باند که قصد تعرض به لوسی را دارد با او درگیر شده و چند لگد محکم به شکم وی می زند و در اثر همین ضربه ها، یکی از کیسه های مواد مخدر در شکم او پاره و وارد خونش می شود و حال وی را خیلی عجیب و دگرگون می کند تا حدی که تا نزدیکی مرگ پیش می رود اما نمی میرد ولی، مغز او در اثر ورود مواد مخدر به خون تحریک می شود و به طور خارق العاده ای شروع به رشد و کامل شدن می کند؛ و در عرض چند روز  تا 60 درصد کامل می شود، و ظاهرا خوردن شامپاین در هواپیما هم روی تاثیرگذاری مواد در مغز اثر مثبت می گذارد! و طبیعتا قدرت لوسی نیز خارق العاده می شود و کارهای عجیب و غریبی مثل تله پاتی و تاثیر روی افراد و اشیا بدون دخالت دست و کارهای عجیب دیگر را، انجام می دهد.

در این میان لوسی با یک پروفسور که روی بحث تکامل انسان کار می کرد ارتباط برقرار کرده و به او می گوید (و با اعمالش می فهماند) که قدرت مغزش به طور خارق العاده ای زیاد شده و وی را متحیر و هیجان زده کرده است. آقای پروفسور هم بعد از مدتی تامل و مشورت با همکارانش از لوسی دعوت می کند تا اجازه دهد چند کیسه دیگر از همان ماده مخدر  را به صورت سرم به وی تزریق کند تا شاید بتواند مغز او را کامل تر کند و به صد در صد برساند!! و لوسی هم موافقت می کند و این کار صورت می پذیرد؛ و در نتیجه مغز لوسی 100 درصد کامل و قدرتش هم خارق العاده تر می شود تا جایی که همه زمان ها و همه مکان ها و همه کس و همه چیز به تسخیر او در می آید!!

این فیلم در عین حال یک فیلم علمی تخیلی است و شاید بتوان گفت چندان دور از واقعیت هم نیست؛ چون تکامل مغز انسان می تواند همه چیز را به تصرف او درآورد؛ ولی پیام فیلم این است که نسل انسان اولش میمون است و آخرش لوسی؛ مهم نیست که لوسی کی هست و چگونه زندگی می کند و مغزش از چه راهی رشد کرده و کامل شده است؛ فقط آنچه که مهم است این است که مغز لوسی رشد کرده و کامل شده و او را تبدیل به موجودی خارق العاده کرده و وی مظهر "انسان کامل"ی شده است که هدف اصلی از آفرینش می باشد. انسان از میمون شروع شده و به لوسی ختم می شود؛ و لوسی در دو مرحله با استفاده اجباری و اختیاری از مواد مخدر و خوردن شامپاین و امثال آن تبدیل به ابر انسان، و انسان کامل شده است!!

این فیلم آنقدر صداقت نداشته که توضیح بدهد مواد مخدر موادی سمی هستند و انسان نمی تواند مقادیر زیادی از آن را مصرف کند؛ چون قلب و مغز او توان مقاومت در مقابل سم زیاد را ندارند و مصرف آن منجر به سنکوب و سکته می شود، و کم نیستند جوانان عزیزی که در اثر مصرف مواد مخدر که سوغات غربی هاست، جان خود را از دست داده اند! فیلم لوسی نمی گوید که مصرف مواد مخدر بد و مضر و ناپسند است بلکه به طور غیر مستقیم تبلیغ مواد مخدر و مواد روانگردان را هم می کند و می گوید که مصرف مواد موجب شده که لوسی به تکامل برسد و جهان را تسخیر کند!

البته باید گفت که فیلم از این جهت انصافا صداقت داشته و بیان کرده است که نسل انسان غربی از میمون شروع و به لوسی ختم می شود و آن ها بیش از این رشد نخواهند کرد. هم چنین فیلم لوسی آنقدر صداقت داشته که بیان کند غربی ها برای کامل تر شدن دست به هر کاری می زنند حتی مصرف مواد مخدر؛ و آنقدر صراحت دارد که بگوید جهان غرب در فرایند کامل تر شدن انسان ها هیچ سهمی را به پاکی و معنویت اختصاص نمیدهد ولی به مواد مخدر و مشروبات الکلی سهم زیادی را اختصاص میدهد!!

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سید مجتبی در تاریخ 1394/07/11 و 10:42 دقیقه ارسال شده است

با سلام و ارادت

امیدوارم که همواره سلامت و تندرست باشید

تشکر از مطالب زیبای شما
مخصوصا در خصوص خاطره اولین تجربه مرگ اختیاری و در ادامه تکنک انحصار بفرد مرگ اختیاری

فیلم لوسی را به من هم بده تا ببینم

برای شما آرزوی سلامتی و تندرستی دارم . تشکر و احترام



کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 753
  • بازدید کلی : 67,065