loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 1205 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (11)

Lots of worlds: part 2

 در همین ابتدای قسمت دوم از مقاله، یادآوری می کنم که منظور من از وجود دنیاهای دیگر، دنیای موجوداتی مثل مورچه ها و پرندگان و حیوانات و آبزیان که برای ما ملموس و محسوس اند نیست؛ بلکه دنیای موجوداتی است که به صورت طبیعی برای ما محسوس و ملموس نیستند؛ یعنی از دیدگان ما و از حواس ما پنهانند؛ در حالی که ما را می بینند. ولی، برخلاف موجوداتی که در عوالم غیب مطلق زندگی می کنند، امکان دیدن و محسوس شدن شان برای انسان ها وجود دارد؛ یعنی ما هم می توانیم به دنیای آن ها برویم و با ایشان تعامل داشته باشیم. و این موضوعی است که می تواند برای عالم علم بسیار مهم، قابل توجه و تأثیرگذار باشد.

به عنوان مثال "جن ها" برای خود دنیای به مستقلی دارند که در همین دنیاست؛ یعنی یک دنیای کاملا متفاوت دارند که هم احکام و قوانینش با دنیای ما فرق دارد و هم برای ما نامرئی و نامحسوس است؛ ولی این قابلیت را دارد و دارند که برای ما مرئی و محسوس شوند. و ما نیز می توانیم به دنیای آن ها وارد شویم؛ و بسیاری از مردم دنیا هم از وجود آن ها باخبرند و حتی خیلی از مردمان در غرب و شرق دنیا تجربه دیدن و مواجه شدن با آن ها را داشته اند؛ و این تجربه ها آن قدر زیاد است که از حد تواتر گذشته و یقین آور است!

این(دنیای جن ها) یک مثال بود؛ و می توان گفت حداقل 999 موجود دیگر در 999 دنیای دیگر در قلمرو و محدوده همین دنیای متناهی ما (که ظاهرا یک دنیا به نظر می رسد)زندگی می کنند، و قوانین و اسباب و علل حاکم بر دنیایشان مثل جن ها، با دنیای ما خیلی متفاوت است؛ و علاوه بر آن، برای ما نامرئی و نامحسوس هستند.

لازم به ذکر است موجوداتی که من در این مقاله از وجودشان و از دنیای شان سخن می گویم، نسخه هایی از ما "انسان ها" نیستند!! چون، تکرار خلقت انسان یک کار عبث و بی معناست؛ و خداوند بزرگ و توانا کار عبث نمی کند!! و اگر دلیلی و تفاوتی وجود داشته باشد که دیگر آن موجودات، نسخه ای از انسان نیستند که تکرار شده باشند!

شما می توانید نام این موجودات را هر چه می خواهید، بگذارید؛ جن،  آل، غول، دیو؛ پری، یندین، ارسا، سروا، یا هر نام دیگری که خواستید؛ البته نام گذاری روی انواع مختلف موجودات اصول و قواعد معینی دارد، و باید روی حساب و کتاب خاصی صورت بگیرد؛ ولی مهم این است که آن موجودات هستند و دنیاهای دیگری دارند، و از احکام و قوانین مخصوص به دنیای خودشان پیروی می کنند؛ و به همین دلیل،گرفتار محدودیت هایی که ما در دنیای خودمان داریم، نیستند؛ گرچه آن ها هم محدودیت های خاص خودشان را دارند!

تأکید بر این نکته هم ضروری است که برتری و لطافت چنین موجوداتی نسبت به انسان، همان طور که گفته شد، از لحاظ مادی است! و انسان همان طور که خداوند خالق بزرگ فرموده است، برترین مخلوق خدا است؛ و از لحاظ قوای روحی و عقلی و علم و معرفت از همه موجودات عالم هستی (البته به صورت بالقوه) برتر است.(3)

حال اگر پرسیده شود چه دلایلی وجود دارد که این دنیاهای دیگر، وجود دارند و در هر دنیا موجوداتی زندگی می کنند که جسم مادی شان بسیار لطیف تر، قویتر، کارآتر و قابل انعطاف تر از جسم انسا ن است؟! بنده در پاسخ باید بیان می کنم که:

اولا عالمهستی و هم چنین عالم دنیا، عالم ممکنات است و هر چیزی، و وجود هر موجودی در آن ممکن است؛ مگر این که وجودش محال عقلی باشد! و وجود دنیاهایی که لطیف تر از دنیای ما انسان ها باشند، و هم چنین وجود موجوداتی که جسم مادی شان لطیف تر از جسم ما باشد، به هیچ وجه محال عقلی نیست!

ثانیا وقتی که ما توانسته ایم یک گروه از این موجودات را شناسایی کنیم که جسم مادی شان از جسم ما لطیف تر، و دنیا و احکام و قوانین شان برای زندگی، با ما متفاوت است و محدودیت های مادی و جسمی ما انسان ها را هم ندارند، و علاوه بر این، وقتی که می توانیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم؛ در این صورت، اثبات دنیاهای دیگر آسان می شود! گویند حکیمی را گفتند: "هر محال عادی ممکن است!" گفت: "شما یکی را اثبات کنید، بقیه را من اثبات می کنم."

وجود جن ها و دنیای متفاوت شان حقیقتی ثابت شده و محرز و مجرب است؛ یعنی هزاران بار در شرق و غرب عالم  و توسط افراد مسلمان و مسیحی و غیره، مشاهده شده و به تجربه درآمده است؛ و قرآن کریم نیز(در سوره جن) از آن ها سخن گفته، و از وجودشان و از این که آن ها نیز مثل انسان ها صاحب عقل و زن و فرزند و زندگی و خوب و بد و مرگ و میر هستند، خبر داده است.

بنده هم پس از سال ها تحقیق و پژوهش و کسب تجارب مختلف، کتابی را در باره جن ها و خصوصیات و دنیای عجیب و غریب شان نوشته و نام آن را "شومان" گذاشته ام.(نشر قو.1386) و ... بنابر این، حالا که یکی اثبات شد، اثبات دنیاهای دیگر و موجوداتی که جسم شان لطیف تر از جسم ما انسان ها و حتی لطیف تر از جسم جن هاست، آسان تر می شود!

ثالثا قاعده امکان اشرف را که گفته شده در خصوص عالم کون و فساد(یعنی دنیا) به کار نبرید، من در این جا و در باره عالم اجسام هیچ اشکالی نمی بینم که آن رابه کار ببرم! این قاعده یک قاعده عقلی است و می گوید موجودی که و جودش برتر و شریف تر است، مقدم است بر موجودی که وجودش پایین تر و پست تر است. پس اگر موجود پست تر و پایین تر وجود دارد، حتما قبل از آن موجود برتر و شریف تر(اشرف) پا به عالم وجود گذاشته است.

البته بنده دلیل تأسیس قاعده امکان اشرف و حدود تعیین شده برای کار برد آن را می دانم؛ و هم چنین می دانم که موجود اشرف باید ذاتاً برتر از موجود پایین تر از خود(موجود اخس) باشد و این که باید بین آن ها رابطه علی و معلولی برقرار باشد و ...

شیخ اشراق هم با این قاعده عقلی، وجود عالم مثال را ثابت کرده است؛ ولی، همان طور که او استفاده خود را از این قاعده در اثبات وجود عالم مثال و موجودات مثالی، برد؛ بنده هم از آن برای اثبات وجود دنیاهای مادی نامحسوس استفاده می کنم! قواعد عقلی از جمله قاعده امکان اشرف در همه عوالم ساری و جاری هستند(حتی در عالم اجسام)، و هیچ چیز و هیچ کسی نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد؛ مگر خود عقل!

اگرچه بنده هنوز و به هیچ وجه کاری برخلاف نظر حکیم بزرگ ایرانی مسلمان یعنی شیخ اشراق، انجام نداده ام؛ چون او و ابن عربی به اشتباه، جن ها (موجودات دنیوی نامریی) را موجوداتی مثالی می دانند!! و بنده این نکته را به تفصیل در کتاب شومان(نشر قو. 1386. فصل 3. صفحه 73) شرح داده ام؛ بنابر این، بنده در این مقاله از قاعده امکان اشرف در جایی استفاده کرده ام که شیخ اشراق هم مُجاز می داند!!(3)

به همین دلیل، تصور بنده این است که با همین قاعده امکان اشرف می توان وجود هزاران دنیای مادی دیگر و هزاران موجود دیگر را که در وجود مادی برتر از انسان هستند، و جسم شان لطیف تر و کارآتر از جسم انسان است، ثابت کرد؛ و نباید کاربرد این قاعده را محدود و منحصر به عوالم فوق مادی دانست.

چه اشکالی دارد که در دنیا موجوداتی باشند که جسم شان لطیف تر از جسم ما باشد و محدودیت های این جسم زمخت و تنبل انسانی را نداشته باشند؛ در انعطاف پذیری، در سرعت، در قدرت، در عبور از موانع، در این که بتوانند به اشکال مختلف درآیند و در موارد متعدد دیگری که جسم انسان یا ناتوان است و یا خیلی تنبل و کند است؛ آیا این اشکالی دارد؟!!

به هیچ وجه؛ به نظر بنده هیچ اشکالی ندارد و از نظر عقلی هم هیچ ایرادی به آن وارد نیست؛ و بلکه بسیار هم معقول و پذیرفتنی است، و باید این چنین باشد! با این حال و با این توضیحات، باز اگر کسی از بزرگان این کار یعنی استفاده از قاعده امکان اشرف را در اینجا جایز نداند، بنده آن را کنار می گذارم و از دلایل دیگری برای اثبات "نظریه دنیاها" استفاده می کنم.

رابعا تکنیکی وجود دارد به نام "تکنیک مرگ اختیاری" که خود بنده آن را در سال 1385 ابداع کرده ام؛ و کارکردش این است که بدون هیچ شرطی به انسان های سالم و معمولی این توانایی را می دهد که با تمرین و به مرور از عالم دنیا خارج و به عالم یا عوالم غیب دسترسی پیدا کنند، و آن ها را مشاهده کنند!

من این تکنیک را ابتدا روی خودم و سپس روی چند تن از دوستانم امتحان کردم، و نتایج فوق العاده ای هم به دست آوردم که البته این جا مجال مناسبی برای بیان آن ها نیست؛ و تا به حال هم (متأسفانه) محل مناسبی برای ارایه و عرضه آن در یک شکل و قالب مناسب پیدا نکرده ام! به غیر از یک سری درخواست های شخصی که قابل اعتنا نبوده اند.

به هر حال، من وقتی این تکنیک را اجرا می کردم متوجه شدم که دنیای ما یک دنیا نیست و موجودات دنیوی هم محدود و منحصر به انسان و جن نیستند؛ فهمیدم که دنیا لایه لایه و ورق ورق است، و هر ورق برای خودش دنیایی مستقل و متفاوت است؛ و موجوداتی دارد که مثل ما جسم مادی دارند اما، جسم شان از ما لطیف تر است و توانایی هایشان برای دخل و تصرف در زمین و آسمان دنیا نسبت به ما انسان ها، خارق العاده و بسیار بیشتر است و...

من این دنیاها را در طی پنج سال تمرینِ هر روزه و پیاپی، تجربه کردم؛ ولی اعتنایی به آن ها نداشتم؛ چون برایم مهم نبودند و تنها هدفم، رسیدن به عالم غیب بود. و به همین جهت، کاری به آن ها نداشتم و بدون این که ارتباطی برقرار کنم، از دنیای شان می گذشتم.

البته آن ها تمایل داشتند و با اصرار می خواستند با من ارتباط برقرار کنند و به همین منظور فشارهای سختی را هم بر من وارد کردند؛ لیکن من هر بار با مقاومت و سرسختی و بدون کمترین توجهی، عبور کردم و آن ها و دنیایشان را پشت سر گذاشتم!

این تکنیک مرگ اختیاری، یک "تکنیک" است؛ و منظور من، آن مقام موت اختیاری عرفا و اهل ریاضت و سلوک نیست، ولی، خیلی واقعی است و توانایی های زیادی دارد؛ و اگر به درستی انجام شود، تقریبا هر چه می بیند، درست است. مضافا بر این که قابل آموزش و تجربه کردن هم می باشد!

به هر حال، با همین دلایل و دلایل دیگری که ذکرشان این مقاله را (که قصدش اختصار است) طولانی می کند، وجود دنیاهای دیگر برای من محرز شده است. و به همین دلیل، بنده وجود دنیاهای دیگر را با عنوان"نظریه دنیاها" به همه مردم در اقصی نقاط جهان اعلام می دارم.

ویژگی این دنیاهایی که مورد نظر بنده است و موجوداتشان به طور مشخص این است که " آن ها مادی ولی نامحسوس اند؛ اما این قابلیت را دارند که محسوس شوند؛ و موجوداتی که در این دنیاها زندگی می کنند نیز مثل ما انسان ها دارای جسم هستند؛ ولی اجسام شان لطیف و غیر متراکم است! درست برعکس انسان، که جسمش کثیف است؛ یعنی متراکم و فشرده است.

و همین ویژگی، یعنی غیر متراکم بودن و غیر فشرده بودن، به آن ها این امکان را داده است که هم نامحسوس باشند و هم به راحتی بتوانند تغییر شکل بدهند و ...(4)

 در پایان، امیدوارم استادان، عالمان و افرادی که اهل پژوهش و تحقیق هستند نیز به این مقاله دسترسی پیدا بکنند و از محتوای مقاله و "نظریه دنیاها" که بنده در اینجا فقط مختصری از آن را بیان کردم، باخبر و مطلع شوند، و در باره آن خوب تأمل نمایند؛ و نقدها و سوالات خود را مطرح کنند تا (پس از دریافت بازخوردهای مناسب) بنده هم این موضوع مهم را به تفصیل بیان کنم.

پاورقی ها:

1. برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به: جهان بینی توحیدی. علامه شهید استاد مرتضی مطهری

2. برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به: شرح حکمه الاشراق. قطب الدین شیرازی. انتشارات بیدار. قم

3. رجوع کنید به قرآن کریم. سوره بقره آیات 30 و 31 

4. برای مطالعه بیشتر در باره عالم مثال و سایر عوالم غیب رجوع کنید به:

الف- دایره المعارف بزرگ اسلامی. (امکان اشرف)

ب-رساله نوریه در عالم مثال. علامه حکیم بهایی لاهیجی. با مقدمه،تعلیقات و تصحیح سید جلال الدین آشتیانی

ج. معاد. محمد شجاعی. شرکت سهامی انتشار. 1363

 د. مفاتیح الغیب. صدر المتالهین شیرازی. ترجمه محمد خواجوی. انتشارات مولی. 1363

 ه. عرفان نظری. دکتر سید یحیی یثربی. مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی قم. 1372

و. ebrahimi-dinani.com(دانشنامه فلسفه. قاعده امکان اشرف) 

5 . برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به:

الف- شومان. حسین احمدی. نشر قو . 1386. ص48

ب- نصوص الحکم بر فصوص الحکم. حسن حسن زاده آملی. چاپخانه مهر. مرکز نشر فرهنگی. 1365 ذیل فص 44

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد جواد در تاریخ 1393/12/21 و 14:00 دقیقه ارسال شده است

بنام خدا

باسلام و احترام اجالتاً خواستیم که کتاب "شومان" را برای خود تهیه کنیم، که دوستی آدرِس این سایت را به عنوانِ نویسنده ی این کتاب مرحمت فرمودند
دوست عزیز اگه شما نویسنده ی این کتاب میباشید تو تهیه ی این کتاب برای خودمون به مشکل برخوردیم و نمیدونیم که چطور میشود که تهیه کرد این کتاب را
اگه میشود نحوه ی دست رسی به این کتاب را در مازندران بما بفرمائید تا بتوانیم تهیه کنیم این کتاب را
تشکرشکلک
پاسخ : با تشکر. برای تهیه کتاب شومان با مرکز ‍‍‍‍‍پخش چاپار تماس بگیرید. تلفن: ۸۸۸۹۹۶۸۰

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط هادی بخشنده در تاریخ 1393/05/10 و 20:47 دقیقه ارسال شده است

سلام

نظر به گفتگوی انجام شده:

معرفی این مبحث رو در حد توان انجام خواهم داد

ارادتمند


پاسخ : سپاسگزارم جناب بخشنده.



این نظر توسط غلامحسین علی محمدی در تاریخ 1393/05/02 و 8:31 دقیقه ارسال شده است

بنام خدا

حسین جان سلام و عرض ارادت

مقاله شما را خواندم خیلی خوشم آومد .ولی خواهشا" بیشتر توضیح بدهید. بحث خیلی سنگین است . انشاالله خداوند شما رفیق خوبو برای ما حفظ بفرمایید.

مخلص شما غلامحسین علی محمدی


پاسخ : سلام آقای علیمحمدی مخلصم طاعات شما قبول باشد. شما خودتان آقا و باعث افتخار هستید. این بحث چون طرح و اثبات یک نظریه است از نگاه فلسفی برای جهان فیزیکی، بالتبع کمی سنگین است. ولی اگر بازخورد مناسب از مراکز معتبر بگیرم حتما آن را بسط می دهم و در آن صورت ساده تر می شود. ارادتمند و ملتمس دعا



این نظر توسط جوادقاضی در تاریخ 1393/04/28 و 0:25 دقیقه ارسال شده است

خوب بود.

کمی از ادارک و فهم دقیق ما فراتر بود

چون در این مباحث تخصص ندارم نظر دقیقی نمی توانم بگویم

ولی مبحث جالبی است و سبب می شود آدمی به فکر فرو رود

زحمات شما برای مقالات فوق قابل تحسین است

موفق باشید


پاسخ : تشکر جناب قاضی. شما استاد بنده هستید. اگر بازخورد مناسب بگیرم موضوع این مقاله را به طور مفصل شرح و بسط می دهم و ابعاد مختلف آن را روشن می سازم .

این نظر توسط فهیمی در تاریخ 1393/04/27 و 16:10 دقیقه ارسال شده است

سلام برادر ارجمند
خدا قوت. ان شاءالله موفق باشید
پاسخ : سلام علیکم. خداوند بر توفیقات شما هم بیفزاید. ممنون

این نظر توسط سیدمجتبی در تاریخ 1393/04/27 و 15:23 دقیقه ارسال شده است

(( پایان عصر حیرت فلسفی و آغاز عصر معرفت علمی)). اولا عقل سلیم برای حیرت فلسفی،زمان و مکان و عجیب و غریب نمیشناسد. خلقت جهان و موجودات همیشه برای حکیمان و متفکران، موجب تحیر فلسفی بوده و خواهد بود. ،علم به حقایق موجودات در دنیاهای دیگر به اندازه ی توانائی بشر است و فیلسوف یا حکیم کسی است که در همه ی علوم نظرمی افکند و از آنچه تحت احساس و ادراک او قرار میگیرد، روشی جهت کشف حقایق کلی،اتخاذ میکند.” پس حیرت و شگفت ماندن و متحیر شدن حکمت آفرینش جهان هستی است و معنای درس فلسفه و حکمت؛کنجکاوی در امور خلقت و مخلوقات است.

به یاد اشعار حضرت حافظ افتادم که می فرمایند:

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند

جاهلان و نادانان چون نمی توانند درک درست از حقایق داشته باشند آن را افسانه و دروغ می خوانند .

و جای دیگر مولوی اشعار زیبایی دارد که می گوید :

دو سر انگشت بر دو چشم نه

هیچ بینی از جهان انصاف ده

گر نبینی این جهان معدوم نیست

عیب جز ز انگشت نفس شوم نیست

تو ز چشم انگشت را بر دار هین

وانگهانی هرچه می‌خواهی ببین



ملا صدرا وقتی از کهک به قم آمد، بعد از زیارت فردی را دید که دست بلند کرده و پی در پی به صدر المتألهین لعن می‌فرستد. ایشان می‌پرسد: ببخشید! ملا صدرا چه کرده و جرمش چیست که لعنش می‌کنی؟ گفت: با من کاری نکرده، ولی قائل به وحدت وجود است، بنابراین، کافر است و کافر را باید لعن کرد.



چون نمی‌دانند، انکار می‌کنند.

حضرت امام (اعلی الله مقامه الشریف) در شرح چهل حدیث، بعد از نقل برخی از مقامات بلند بندگی و عدم درک ما از آن‌ها، می‌فرماید:«افسوس که ما بیچاره‌های گرفتار حجاب ظلمانی طبیعت و بسته‌های زنجیرهای گرفتاریهای دنیوی و مادی جز شهوات و لذات دنیوی و امثال این ها چیزی نمی‌فهمیم؛ و اگر صاحب نظری یا صاحب دلی بخواهد پرده از این حجب بردارد، حمل بر غلط و خطا می کنیم. و تا در چاه ظلمانی عالم ملک محبوس هستیم، از معارف و مشاهدات اصحاب آن چیزی ادراک نمی نماییم.

مقاله استاد بزرگ و دوست گرامی دکتر احمدی پرده از حقایقی بر می دارد که فقط انسانهایی می توانند درک کنند که اهل تفکر و واقع بین باشند و عوام از ان چیزی ادراک نتوانند کرد . این شبهای قدر برای رفع مشکلات و شفای مریض ها دعا کنیم و شما (دکتر حاج حسین احمدی ) را نیز از یاد نخواهیم برد - انشالله






پاسخ : سلام آقای حسینی عزیز. از لطف شما تشکر می کنم . بدون شک شما استاد بنده هستید. اگر تعصب نگذارد سخن من تأثیر خود را بگذارد، بزودی پیشرفت های سریع دانش بشری با امکانات فوق العاده خود پرده از دنیاهای نامحسوسی که قابلیت محسوس شدن دارند، برخواهد داشت.
امشب که شب شهادت حضرت مولا علی(ع) است برای شما دعا می کنم و حتما محتاج به دعای شما هستم.

این نظر توسط يحيي عابدي در تاریخ 1393/04/21 و 2:59 دقیقه ارسال شده است

با سلام
مطالب بسيار متقن و قابل توجه شما پيش از همه چيز مرا ياد روايتي از امير مؤمنان انداخت كه در آن حضرت اشاره به وجود هفتاد هزار عالم يا به تعبيري دنيا كرده بودند. نوع بيان بسيار متين و مستدل شما حكايت از عقبه اي علمي و عملي دارد.
بي صبرانه انتظار مطالب و توضيحات بيشتر در اين زمينه را ميكشم..
در ضمن اگر اين مراكز علمي يه وقت شعورشون نرسه كه بخوان بهره ببرن تقصير ما چيه كه محروم شيم؟؟؟؟؟
پاسخ : سلام آقای عابدی ارادتمندم. عقل انسان این ظرفیت را دارد که همه عالم هستی را یکجا ادراک نماید؛ یعنی تمام آنچه خدای بزرگ آفریده است را. بنابر این علم و دانش بشری راه درازی در پیش دارد و نباید با تعصب خود را گرفتار کوره راه های تاریک و باریک و موانع سخت کند. از لطف شما سپاسگزارم

این نظر توسط پارسا در تاریخ 1393/04/19 و 18:23 دقیقه ارسال شده است

سلام



درباره جن وکیفیت زندگی انها مستدات زیادی دردست است ازکتب مقدس بویژه قران گرفته تاروایات وگزارشات متعدد از افواه عوام وخواص.اما درباب موجودات دیگر بروشنی وصراحتی که شما درتجربه شخصی داشته اید هیچگونه سند وگزارشی در دست نیست گواینکه دور از ذهن وغ یر ممکن نیز نمی نماید.



ظاهرا بعد از باور این موضوع تنها راه اثبات آن رویت است که با مرگ اختیاری امکان پذیر است که بنده مایلم حتما تجربه کنم بشرط انکه علاوه بر ارضای حس کنجکاوی فوایدی نیز برآن مترتب باشد مثلا علاوه بر رویت آن موجودات امکان ارتباط و گفتگو با انها وجود داشته باشد .آیا این امکان وجود دارد/آیادر صورت وجود این امکان می توان ازآنها بنفع خود در بعضی امور کمک گرفت؟ یا آنها را به استخدام خود درآورد؟



خیلی خوب است در مقالات بعدی برخی ازمشاهدات خود از آن عوالم را با جزییات بیشتری بنویسید . باسپاس




پاسخ : آقا پارسا سلام. پیشرفت علم به یقین امکان مشاهده دنیاهای دیگر را فراهم می کند. ولی تکنیک مرگ اختیاری مهارتی است که در دسترس همه قرار دارد و افراد با استعداد می توانند آن را فرا بگیرند و از آن استفاده کنند. ارتباط و تعامل با موجودات سایر دنیاها امری شدنی است و اساسا هدف اصلی بنده از طرح این مسئله نیز همین است که سکان داران جهان علم را تحریک کنم تا با ارتباط و تعامل با سایر موجودات در دنیاهای دیگر، علم و دانش بشری را متحول کنند. البته اثبات وجود دنیاهای متعدد صرفا وابسته به تکنیک مرگ اختیاری نیست بلکه دلایل عقلی متعددی هم دارد که بنده به چند نمونه در متن مقاله اشاره کرده ام و دلایل مثبته دیگری هم وجود دارد که در وقت مناسب آن ها را ذکر خواهم کرد. التماس دعا دارم

این نظر توسط حسن بیانلو در تاریخ 1393/04/15 و 10:21 دقیقه ارسال شده است

استاد گرامی، جناب آقای احمدی، مقاله بسیار ارزشمندتان را خواندم و چند نکته درباره آن به نظرم می رسد:



- استناد به آیات و سپس روایات محکم، می تواند به اثبات این نظریه قوت بسیاری ببخشد؛ چنان که اشاره به وجود جن در قرآن کریم برای مسلمانان جای هیچ شبهه ای نمی گذارد که این موجودات وجود دارند. حال پرسشم این است که آیا در آیات و روایات اشاره به وجود موجوداتی جز انس و جن (پری، دیو و یا هر چیز دیگر، با ذکر نام یا بی ذکر نام) شده است؟



- شخصا بسیار کنجکاوم که بدانم بزرگانی چون شیخ اشراق، ملاصدرا و بسیاری دیگر از بزرگان که ظاهرا اهل سیر در عوالم غیب بوده اند در جایی از مطالبشان به وجود یا مشاهده این موجودات اشاره نکرده اند؟ مثلا عبدالرزاق لاهیجی، شارح گلشن راز، بارها به سیری که در عوالم غیب داشته و مشاهداتش اشاره می کند، اما به خاطر ندارم که به «موجودات دیگر» اشاره کرده باشد.



- در فرهنگ عامه، از سوی قدما اشارات بسیاری درباره موجوداتی که وجود دارند اما به چشم ما درنمی آیند یافت می شود، که البته شاید ارزش استنادی نداشته باشد اما برای درنگ در وجود دنیاهای دیگر خالی از ارزش نیست.



- قطعا بسیاری از مخاطبان هم مانند من بعد از خواندن این مقاله کنجکاو شده اند که درباره تکنیک مرگ اختیاری بدانند. درخواستم این است که در صورت صلاحدید مقاله ای را به این موضوع اختصاص بدهید.



- قطعا درباره نظریه دنیاها مطالب ناگفته بسیاری دارید که مشتاق خواندن آنها در مقالات بعدی هستیم.



ارادتمندم



پاسخ : جناب آقای بیانلو خدمت شما سلام و عرض ارادت دارم.



1. آیات قرآن کریم و روایات رسالت شان هدایت انسان است به سمت و سوی بندگی حق؛ بنابر این این وظیفه را ندارند که در باره همه علوم و موجودات عالم بیکران هستی سخنی بگویند بلکه به مقداری که برای هدایت انسان لازم است بیان فرموده اند. ولی آن ها تأکید فراوان دارند بر این نکته که انسان باید برای تحصیل علم تلاش کند و بیندیشد تا آنجا که تحصیل علم را عبادتی بزرگ و ساعتی تفکر را برتر از هفتاد سال عبادت دانسته اند. یعنی به انسان عقل و شعور و قدرت درک و فهم داده اند تا خودش برود جهان هستی را کشف کند.



2.حکیمان و عارفان بزرگ حرکتشان فقط و فقط به سوی حق است و لذا به همه علوم و موجودات از این زاویه نگاه می کنند که آن ها را به خدا نزدیکتر کند؛ یعنی نگاه ابزاری دارند و آن ها را وسیله می دانند. پس به هر موجود و هر علمی کار ندارند. علاوه بر این وقتی به موجودات بالاتر و عالم غیب دسترسی دارند، دیگر نیازی به موجودات پایین تر و دنیوی ندارند و رسالتی هم در این خصوص برای خود قائل نیستند و حتی خود را سرگرم عجایب بی شمار عوالم غیب هم نمی کنند و از بین آن ها هم به ضرورت اکتفا می نمایند.



3. تکنیک مرگ اختیاری یک تکنیک فوق العاده است که از نظر علمی ارزش بسیار زیادی دارد ولی متأسفانه من به هر کس گفته ام فقط در خواست شخصی داشته که آن را یاد بگیرد و اصلا به بعد علمی و استراتژیک آن توجهی نکرده است؛ یعنی ارزش و اهمیت آن را درک نکرده اند! به همین جهت من بی انگیزه شده ام. ولی به احترام فرمایش شما در آینده یکی دو مقاله در باره آن خواهم نوشت انشاا...



4. در خصوص نظریه دنیاها که یک نظریه جدی و برای جهان علم بسیار باارزش است بنده منتظر یک بازخورد و واکنش مناسب و رسمی از سوی مراکز علمی معتبر هستم و به محض این که چنین بازخوردی دریافت کنم این نظریه را شرح و بسط بیشتری خواهم داد. انشاا... از لطف شما بسیار سپاسگزارم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 738
  • بازدید کلی : 67,050