loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 770 جمعه 05 آبان 1391 نظرات (1)

Positive hypnosis has effect

بعضی ها می گویند بدی ها اثر دارند ولی خوبی ها اثر ندارند؛ عادت منفی ، کار منفی ، فکر منفی و تلقین منفی اثر دارند ولی، اگر مثبت باشند اثر ندارند یا آن اثر دلخواه را ندارند؟!

اما من اعتقاد دارم تلقین خوب و مثبت اثر دارد، فکر خوب و مثبت اثر دارد، عادت های خوب و مثبت اثر دارند  و کارهای خوب هم اثر دارند؛ حتی آن اثر دلخواه و مطلوب که مورد نظر ما است را هم دارند. دلیلش؟ دلیلش همین است که شما فرمودید و من هم قبول دارم؛ همین که تلقین های منفی اثردارند، افکار منفی اثر دارند، عادت های منفی اثر دارند و  کارهای منفی هم اثر دارند ! وکاملا هم درست است؛ وقتی شما به خود تلقین می کنید که : " من آدم خیلی بدبختی هستم "  آیا این تلقین اثر دارد یا ندارد؟ وقتی به خودتلقین می کنید که : " من اگر به دریا هم بروم آب دریا خشک می شود!"  آیا این تلقین اثر دارد یا ندارد؟ می دانم که همه تصدیق می کنید و تایید می کنید و تجربه کرده اید که تلقین های منفی اثر دارند. پس.... اگر تلقین اثر دارد، مثبت و منفی ندارد! هر چه باشد، اثر دارد ، مثبت باشد یا منفی.

لطفا دقت بفرمایید: اگر کسی سیگار بکشد، این کار تاثیر منفی خودش را روی ریه ها و سایر اعضای بدن دارد. در نقطه مقابلش هم اگر کسی آب هویج +عسل ( که برای ریه ها فوق العاده خوب اند ) بخورد، این کار هم تاثیر مثبت خودش را دارد. شما می گویید ندارد؟! چرا ؟ چرا سیگار اثر دارد ولی آب هویج +عسل اثر ندارد؟ مگر سیگار تخم دو زرده کرده است که اثر دارد! و آب هویج +عسل مگر ذاتا خنثی هستند که اثر نداشته باشند؟! ببخشید خودم هم خنده ام گرفت ولی این ضرب المثل" تخم دو زرده" را آوردم که خوب متوجه منظورم بشوید.

اگر کسی پر خوری و بد خوری کند، این کارها تاثیر منفی خودشان را دارند؛ در نقطه مقابلش هم اگر کسی غذای سالم و مناسب بخورد و به اندازه بخورد، این کارها هم تاثیر مثبت خودشان را دارند. شما می گویید ندارند؟! چرا؟ چرا باید کارهای بد و نادرست تاثیر داشته باشند و کارهای خوب و درست تاثیر نداشته  باشند؟ اگر قراراست اعمال ما و کارهای ما اثر داشته باشند، خوب و بد ندارند؛ خوب باشند یا بد، اثر خودشان را دارند. افکارهم همینطورند؛ افکار مثبت اثر دارند همانطور که افکار منفی اثر دارند.
 

خب، تا این جا خواستم این نکته مهم را خوب جا بیندازم که تلقین مثبت اثر دارد همانطور که تلقین منفی اثر دارد. ولی هنوز پاسخ یک سوال را  به شما بدهکارم. بسیاری از مردم  می گویند ما اثر افکار منفی، کارهای منفی و تلقین های منفی را زود می بینیم و همیشه هم  می بینیم؛ اما ، تاثیر کارها و عادت ها و افکار و تلقین های خوب و مثبت را نمی بینیم یا خیلی خیلی کم می بینیم! دلیلش چیست و چرا این گونه است؟ من در پاسخ دادن به این سوال عجله نمی کنم و از شما می خواهم اول خودتان در موردش فکر کنید، خوب هم فکر کنید؛ حتما دلیلش را پیدا می کنید. شما باید روی این موضوع مهم فکر کنید چون با همه وجود و زندگی شما گره خورده و تاثیرگذار است؛ اما به هر حال من هم پاسخی را آماده کرده ام که با هم مرور می کنیم:

در طول زندگی، متاسفانه ما – در اثر عادات بد – هزاران هزار بار افکار منفی و تلقین های منفی را تمرین و تجربه می کنیم و آن قدر در آن ها مهارت پیدا می کنیم که اگر در این زمینه ها دکترای تخصصی  هم به ما بدهند باز هم کم است! بنابراین، تعجبی ندارد اگر ما اثر تلقین های منفی را زود و گاهی هم فوری می بینیم. وجود ما در اثر سال ها تمرین و ممارست، با عادت ها، افکار و تلقین های منفی شدیدا هماهنگ شده و مچ شده است؛  به همین دلیل ، به محض این که یک تلقین منفی به سوی ما می آید، همه قوای ما راه را برای او باز می کنند و بلکه فرش قرمز زیر پایش پهن می کنند؛ انگار که مادرشان از راه رسیده است! و به تبع، آن تلقین هم خیلی زود جای خود را پیدا می کند و اثرش را در وجود ما و در زندگی ما می گذارد. 

اما در خصوص افکار و تلقین های مثبت، آن قدر کم کاری کرده ایم و  آن قدر کم تجربه داریم که وجود ما به آن ها عادت ندارد و قوای ما با آن ها هماهنگ نیست؛ به همین جهت نه تنها راه را برای تاثیر گذاری آن ها باز نمی کنند بلکه تا آنجا که بتوانند اثر آن ها را خنثی و راهشان را مسدود می نمایند! انگار که نامادری شان از راه رسیده است! و.... با این شرایط، خیلی هم طبیعی است که تلقین های مثبت بزودی جواب مطلوب را به ما ندهند و ما هم نباید از تلقین های مثبت انتظار معجزه داشته باشیم و بخواهیم که با چند بار یا چند روز تکرار به نتیجه دلخواه برسیم؛ بلکه، باید با در نظر گرفتن تمام شرایط و مهیا کردن زمینه های لازم ، زمان کافی را در اختیار تلقین های مثبت و افکار مثبت قرار دهیم و اجازه دهیم آن ها هم به مرور زمان و در اثر تمرین و ممارست فراوان، راه خود را باز کنند و در وجود ما اثرگذار باشند. ما نباید فرصت را از تلقین های مثبت بگیریم و نباید تمام وقت و وجود و قوای خود را در اختیار تلقین ها و افکار منفی بگذاریم .
اگر چنین کنیم  بدون شک نتیجه می گیریم، و..... خدای خالق مهربان هم چنین می خواهد؛ او می خواهد ما از تمام لحظات زندگی و از تمام وجود و از تمام قوای مان حداکثر استفاده مثبت را ببریم تا به عالی ترین مراتب وجود و هستی دست یابیم.

لطفا در باره تلقین مثبت و آثار آن مطالعه کنید و از متخصصین رسمی این امر ( یعنی روان شناسان و روان پزشکان) مشاوره بگیرید.


قدر اوقات طلایی خود را بدانید 
موفق باشید!

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط چاوشی در تاریخ 1394/06/01 و 18:33 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت استاد احمدی
از مطالب مفیدی که بر پایه تحقیقات و مطالعا ت انسان مومن ومسلمانی نوشته شده بود واقعا لذت بردم.من به مطالب روانشناسی علاقه بسیار دارم وکتب روانشناسی زیادی مطالعه کرده ام اما هر چقدر هم که نویسنده های خارجی دانشمند باشند چون از خیلی عقیده ها و دید گاه ها با ما تفاوت دارند متاسفانه اثرات بد فکری هم روی انسان می گذارند ولی مطالب شما بر دل انسان می نشیند.
سوالی از شما داشتم من در حال مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد هستماما افکار منفی دست از سرم بر نمی دارند مثل اتفاقی که در کنکور کارشناسی برایم رخ داد و به هدفم نرسیدم.استفاده از تلقین های مثبت را کاربردی ترتوضیح دهید لطفا.
پاسخ : با سلام و تشکر از لطف شما. هر شب با شکم خالی(نه گرسنه) در یک اتاق خلوت و ساکت یک ربع دراز بکشید چشم ها بسته باشد. ۵ دقیقه اول به فکر بزرگی و عظمت خدا باشید. بعد ۳ بار عمیق تنفس کنید و بعد آرام و با طمانینه ۲۰ بار به خود تلقین کنید به عنوان مثال من تیز هوش هستم. همین و تمام. هیچ شبی ترک نکنید که به خواست خدا قطعا به نتیجه میرسید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 729
  • بازدید کلی : 67,041