loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 459 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

قسمت اول

Miracle : Part 1

معجزه چیزی است که همه مردم در اعماق وجود  خود  آرزو دارند در زندگی شان اتفاق بیفتد؛ حتی کسانی که فقط به جهان مادی اعتقاد دارند و در پیله محسوسات و مادیات گرفتارشده اند؛ و هم چنین آن هایی که ادعا می کنند به معجزه اعتقاد ندارند و منتظر آن نیستند!

دوستان البته، من خودم اعتقاد دارم برای زندگی روزمره و پیشرفت و موفقیت نباید منتظر معجزه ماند(تعلیمات دین اسلام نیز بر این نکته تأکید دارند) بلکه باید آستین ها را بالا زد و با همه وجود کار کرد و تلاش نمود و از توانایی ها و امکانات خدادادی(به ویژه تفکر، خلاقیت و مشورت گرفتن) بهره گرفت، واین نکته را به طور مفصل در مقاله " توانا بود هر که دانا بود"  (که در همین سایت در دسترس است) شرح داده ام. اما، این مطلب نه اصل معجزه را نفی می کند و نه وقوع آن را؛  و نه این نکته را که ما در باطن خود آرزو داریم در زندگی شخصی ما هم معجزه ای رخ بدهد.

 

در هر صورت معمولا(معمولا یعنی استثنابردار است) در زندگی من و شما معجزه ای رخ نمی دهد و شاید در همه عمر هم معجزه ای برای شخص ما اتفاق نیفتد! ولی، باز ما معجزه را دوست داریم و به آن فکر می کنیم؛ و در رویاهای مان بارها شکل های مختلفی از آن را دیده ایم.  به همین جهت، من پیش خودم نام " آن خوشگل افسانه ای"  را برای معجزه انتخاب کرده ام!

 

به هر حال، سالیان درازی فکر معجزه مرا رها نمی کرد و با این که به همه می گفتم منتظر معجزه نباشید، خودم به صورت ناخودآگاه، انتظار آن را می کشیدم؛ تا این که روزی در خانه تنها بودم (تنها در خانه!)؛ داشتم مطالعه می کردم و گاهی هم مطالعه را رها می کردم و فکر می کردم. خسته که شدم برخاستم و مشتی آب به سر و صورتم زدم تا خستگی ام برطرف شود، و نشاط  و انرژی تازه ای به دست آورم؛ و همین طور هم شد. یعنی به محض این که دست و صورتم را شستم و دست های مرطوب خود را به سرم کشیدم و جرعه ای آب خنک نوشیدم، حال و احوالم عوض شد و خیلی ی ی ی سرحال و شاداب شدم.

 

همان لحظه یک صندلی گذاشتم و کنار شیر آب نشستم  و کمی فکر کردم؛ به آب فکر کردم، به نشاط  و انرژی و شادابی ای که به ما می دهد، اندیشیدم. بعد، مشتم را پر از آب کردم و به آن نگاه کردم. خیلی کنجکاو شدم. می خواستم ببینم "آب" چیست که این همه طراوت و تازگی به انسان می دهد. خوب نگاه کردم؛ یک مایع سیال، شفاف و زلال بود که پاکی و طراوت و نشاط با شنیدن نامش تداعی می شد و وجودش موجب حیات و سرسبزی و شادابی و آبادی و آبادانی بود.

 

مشتم را از آب خالی کردم؛ چند قطره کف دستم باقی ماند؛ به یکی از قطره ها که از همه بزرگتر بود خیره شدم؛ گرد و خوشگل بود، مثل یک چشم زیبا وسحر کننده!  احساس کردم زنده است و دارد به من نگاه می کند؛ خیلی ساده و شفاف و زلال بود و معصومانه در انتظار واکنش من. با خود فکر کردم این قطره کوچک آب چیست که با همه سادگی اش(فرمولش را می گویم) این همه قدرت دارد، این همه خاصیت دارد واین همه انرژی مثبت به ما و به سایر موجودات جهان می دهد! آیا انسان می تواند یک قطره یا چند قطره از آب را با این که ترکیبات ساده ای دارد، به وجود بیاورد و خلق کند؟

 

من فکر نمی کنم بشر با این همه پیشرفت در علم و دانش هنوز بتواند از عهده این کار برآید؛ و یا اگر بتواند هم آن قدر برایش هزینه خواهد داشت که (شاید هزینه تولید یک لیوان آب برابر با هزینه جاری کل کشورهای دنیا بشود!؟) از این کار پشیمان می شود. پس، در حال حاضر و در واقع  ما انسان ها هنوز توانایی خلق و آفریدن یک قطره آب را هم نداریم!  و... به نظر شما این یعنی چه؟ یعنی این که یک قطره آب، یک معجزه است؛ بله یک معجزه! چرا؟! چون بشر از خلق و تولید آن عاجز و ناتوان است.

 

بله، درست است؛ یک قطره آب یک معجره است و قطرات آب با این همه فایده و خواصی که دارند و واقعا بی نظیرند و هیچ چیز هم نمی تواند جای آن ها را بگیرد، معجزه های فوق العاده و مکرری هستند که خداوند بزرگ و مهربان دریا دریا از آن ها را به رایگان و به آسانی و هر روز و همیشه به ما ارزانی می دارد؛ یعنی هر روز هزاران بار فقط از طریق آب به ما معجزاتش را نشان می دهد!

 

و ما غافلیم از این نکته مهم؛ و منتظریم که کسی چون موسی بیاید و دریا را برای ما به دو نیم کند  و راه عبور برای  ما  بگشاید؛ ویا کسی چون عیسی بیاید ومردگان را زنده کند و مریضان را شفا دهد؛ و یا کسی چون حضرت خاتم الانبیاء محمد (ص) بیاید و شق القمرنماید!! درحالی که همین آبی که همیشه در کنار ماست و در اختیار ماست، هر قطره اش یک معجزه است، یک معجزه واقعی؛ که تاکنون هیچ کشور وهیج دانشمندی نتوانسته است مثل آن را خلق کند و بیافریند.

 

 خب، این از آب؛ برویم سراغ ابر؛ ابر چطور؟! ابرها با شکل های مختلف و زیبا و با کارکرد و تأثیری  که در زندگی و حیات بشر و سایر موجودات کره زمین دارند و یکی از مهم ترین کارکردهایشان هم این است که موجب بارش برف و باران می شوند، این ها چطور؟ آیا تاکنون به ابرها فکر کرده اید؟ آیا به این نکته فکر کرده اید که ابرها ممکن است معجزه باشند؛ معجزه واقعی؟! آیا ازبین همه دانشمندان و کشورهای قدرتمند دنیا کسی توانسته است  حداقل قطعه کوچکی ابر خلق کند و بیافریند؟! خیر، این کار هنوز صورت نگرفته است؛ علم و دانش بشری با همه قدرت ودارایی و توانایی اش و با همه پیشرفتش ظاهرا توانسته تا حدودی ابرها را بارور کند؛ و تازه این که تا چه اندازه و با چه کیفیت و هزینه ای این کار را انجام می دهد هم معلوم نیست.

 

با این حال، آیا وجود ابر  که به رایگان و به فراوانی در اختیار ماست و هیچ کس هم تاکنون نتوانسته است مثل آن را خلق کند، معجزه نیست؟ اگر معجزه نیست، پس معجزه چیست؟! معجزه که شاخ و دم ندارد(ببخشید این عبارت را آوردم که خوب منظورم را متوجه شوید و خودم هم خنده ام گرفت) و حتما هم  که نباید یک چیز عجیب و غزیب و غیرعادی باشد؛ برای معجزه بودن یک چیز، همین مقدار کافی است که بشر از خلق و تولید مثل آن ناتوان باشد. پس، هر قطعه ابر هم یک معجزه است؛ یک معجزه فوق العاده و شگفت انگیز.

 

سپس به درخت اندیشیدم؛ که بسیار زیبا و دوست داشتنی است و نشانه سرسبزی و آبادانی است؛ رنگ سبزش پر از انرژی مثبت است و نگاه کردن به آن موجب می شود امید و آرامش در انسان زیاد شود؛ به ویژه اگر در جایی باشیم که اطراف ما را درختان احاطه کرده باشند، پر از انرژی می شویم و احساس مان از زندگی عالی می شود، و خوشحالی مان سر به فلک می کشد و... در کارکردش(درخت) در تزریق اکسیژن به هوا که  نفس زندگی است و گرفتن گاز سمی دی اکسید کربن که موجب مرگ و نابودی است، تأمل کردم و دیدم که واقعا محشر است و درخت یک پدیده فوق العاده زیبا و پر فایده است؛ به گونه ای که بدون آن انسان ممکن است هیچ امیدی برای زندگی کردن نداشته باشد، و سرزندگی و شادابی اش را از دست بدهد؛ و از نیروی حیاتی اش به شدت کاسته شود!

 

 آیا درخت، این موجود خوشگل و زیبا و دوست داشتنی که پر از حس زندگی است و پر از فایده و خاصیت است، وجودش یک معجزه نیست؟! آیا ریشه و تنه و شاخ و برگ و میوه هایش پر از اسرار و راز و رمز و شگفتی نیستند؟! آیا کسی تاکنون توانسته است دانه و نهال این درختان زیبا را از نو خلق کند و بیافریند؟ می دانم که پاسخ منفی است؛ و بدون شک شما هم اذعان می کنید که وجود درخت وجود واقعی و وقوع یک معجزه است؛ و وجود میلیون ها درخت روی این کره خاکی، وجود میلیون ها معجزه خارق العاده و شگفت انگیز را به ثبت می رساند!

 

 بعد به باد اندیشیدم؛ یک نیروی فوق العاده پرقدرت و شگفت انگیز که در اثر جا به جایی هوای سرد و گرم به وجود می آید؛ و باعث تلطیف هوا و از بین رفتن آلودگی ها می شود؛ و نیروی بیکرانش به عنوان یک منبع مهم تأمین انرژی مورد استفاده بشر قرار می گیرد....

برچسب ها معجزه 1 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 86
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 910
  • بازدید کلی : 67,222