loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 459 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

قسمت دوم

Miracle : Part 2

باد؛ این پدیده خارق العاده که نامریی است ولی به طور محسوس و در حجمی بسیار وسیع و بیکران در زندگی ما اثرگذار است و بدون آن، زندگی برای انسان و سایر موجودات زنده غیرممکن خواهد بود، بدون شک یک معجزه است؛ یک معجزه واقعی و بی نظیر که بشر نمی تواند مثل آن را خلق کند و علم و دانش امروز با تمام پیشرفتی که کرده است، تنها توانایی تولید اندک و محدودی  از باد را به صورت مصنوعی آن هم با صرف هزینه های گزاف، به دست آورده است.

  اما، باد به طور کلی و با کارکردهای متنوع و اثر بخش و با حجم بیکران و قدرت بی نظیرش، معجزه ای است که هیچ چیز نمی تواند جای آن را بگیرد و هیچکس نمی تواند با قدرت آن مقابله نماید؛ و....این معجزه الهی هم به رایگان و به آسانی در اختیار ماست، ولی ما از معجزه بودن آن غفلت داریم.

 هوا؛ آیا تاکنون به هوا فکر کرده اید؟ هوا یک گاز بی رنگ و بی بو است و مخلوطی است از عناصری مانند ازت(یا نیتروژن که 78 درصد از هوا را تشکیل می دهد)، اکسیژن(که 21 درصد از هوا راتشکیل می دهد) و گازهای دیگری مثل هیدروژن، گاز کربنیک، آمونیاک و...( که همگی فقط 1 درصد از هوا را تشکیل می دهند) و البته مقداری هم بخار آب که جزء گازها نیست.

 

این گاز بی رنگ و بو یعنی هوا، پدیده ای است فوق العاده مهم که زبان و قلم از گفتن و نوشتن اهمیت آن عاجزند. بدون هوا هیج موجود زنده ای بیش از چند دقیقه کوتاه زنده نمی ماند(غیر از برخی باکتری ها؛ چنان که می گویند). بدون هوا کره زمین در سکوت مطلق فرو می رود؛ چون امواج و ارتعاشات صدا بدون هوا منتقل و جا به جا نمی شوند. بدون هوا اشعه های مهلک خورشیدی حیات و زندگی را در سطح زمین نابود می کنند.

 

  این هوا (یا همان جو و اتمسفر زمین) ضخامتی بین 60 تا 118 کیلومتر(طبق آخرین پژوهش ها در سوئد) دارد و دور تا دور زمین را احاطه کرده است؛ و در واقع زمین و موجودات زمینی در اقیانوس عظیمی از هوا شناورند و از بین همه آن ها فقط ما انسان ها هر کدام به تنهایی روزانه در حدود 20 هزار بار تنفس می کنیم، و حدود 15 کیلو گرم هوا مصرف می کنیم! البته از بین عناصرهوا آنچه برای انسان مفید و ضروری است فقط اکسیژن است که با هموگلوبین ما سازگار است؛ و بقیه عناصر هوا یعنی 79 درصد از آن پس از ورود  به  ریه ها، شناسایی و بیرون رانده می شوند.

 

آیا این پدیده فوق العاده مهم و حیاتی، و این اقیانوس عظیم هوا که عظمت و خواص و کارکردش انسان را واقعا متحیر می کند، معجزه نیست؟! چه کسی می تواند هوا تولید کند و آن را خلق نماید، آن هم با این حجم بیکران؛ و چه چیزی می تواند جایگزین آن گردد؟ بدون شک، هیچ چیز. بنابراین، هوا (و اکسیژن هوا) که ما از آن استفاده می کنیم یک معجزه بزرگ است که خداوند آفریننده متعال آن را بدون منت و به رایگان در اختیار ما قرار داده است؛ ولی، ما از معجزه بودن آن غافل هستیم و به دنبال معجزه در زمین و آسمان می گردیم؛ و خودمان را به این در و آن درمی زنیم!

 

خب، اگر مایلید کمی بالاتر برویم  و نگاهی به ماه و خورشید و سایر ستارگان بیندازیم؛ آیا به این پدیده های مهم و با عظمت جهان هستی فکر کرده اید؟  خورشید(که از ثوابت است و سیاره نیست) یک ستاره کروی شکل است که چنان که دانشمندان می گویند پنج میلیارد سال از عمرش می گذرد و پنج میلیارد سال دیگر هم عمر می کند؛ و از نظر بزرگی 7 برابر بزرگ تر از یک ستاره معمولی است، و جرمش 750 برابر تمام سیاراتی است که به دورش می چرخند!

 

دمای خورشید در هسته مرکزی اش 15 میلیون درجه سانتیگراد است(چگالی اش 160 برابر آب است)، و در چنین دمایی است که در مرکز خورشید هسته های اتم هیدروژن با هم ترکیب و تبدیل به هسته های هلیوم می شوند؛ به این صورت که در هر ثانیه در مرکز خورشید 590 میلیون تن هیدروژن ترکیب می شود تا چیزی در حدود 4 میلیون تن انرژی از ترکیب آن ها به دست آید؛ و بعد، 2 میلیون سال طول می کشد تا این انرژی ها که در مرکز خورشید تولید شده اند، به سطح آن برسند و به صورت نور و گرما به بیرون از خورشید ساطع شوند و بتابند. سپس، فقط در ظرف 8 ثانیه بخش مهمی از این انرژی عظیم به زمین می رسد!

 

 به هر حال، این پدیده عظیم الجثه و این ستاره بسیار زیبا و خارق العاده با کارکرد خارق العاده ترش مثل آب خوردن در اختیار و در خدمت ماست؛ به ما نور می دهد، گرما می دهد و انرژی های مورد نیاز ما را برای زندگی و حرکت و کار و فعالیت، تأمین می کند؛ هم چنین با تابش و حرارت خود آب دریاها را تبخیر می کند و با این کار باعث به وجود آمدن آبشارها و رودخانه های زیبا می شود و....  از فایده ها و تأثیرات مثبتش هرچه بگویم، کم گفته ام!

 

 با این توصیفات، آیا فکر می کنید روزی بشر بتواند چیزی مشابه خورشید را خلق کند و بیافریند؟ من که صد در صد بعید می دانم؛ و به نظر می رسد که انسان هرگز به چنین علم و قدرتی دست پیدا نخواهد کرد؛ حتی اگر علم و قدرتش صدها و هزاران برابر شود.

 

آیا این خورشید زیبا و عظیم و با ابهت و پر فایده که از جهت بسیاری و کثرت عظمت و خواصش قابل توصیف نیست، یک معجزه نیست؟! چه کسی می تواند یکی مثل آن را بیافریند جز خود خدا؟! من عقیده دارم که خورشید یک معجزه نیست بلکه، صدها و هزاران معجزه است! و بشر هرگز نخواهد توانست مثل آن را درست کند؛ و با این اوصاف، این معجزه بزرگ همیشه در اختیار و در دسترس ماست و ما در حالی که از گرما و نورخورشید استفاده می کنیم، چراغ کورسویی به دست گرفته ایم و به دنبال معجزه می گردیم!

 

 سیاره ماه و ستارگان قشنگ آسمان هم  که معجزات بی شمار دیگری را تشکیل می دهند و بشر هزاران سال دیگرهم شاید نتواند حتی آن ها را(به استثنای ماه) بشناسد، اگر نباشند(از فایده ها و کارکردشان که بگذریم) شب های ما سوت و کور و ظلمانی خواهند بود، و هیچ شبی زیبا نخواهد شد؛ و با وجود آن هاست که شب های زمین فوق العاده زیبا و دیدنی اند. این ها هم همه معجزات بی نظیر و شگفت انگیز عالم هستی اند و تأثیرات فوق العاده ای بر کره زمین و بر وجود انسان دارند و....

 

خوب که نگاه کردم با تعجب و حیرت زیاد دیدم و دریافتم من در جایی زندگی می کنم که اطرافم پر از معجزه است؛ معجزات واقعی! و به هر چه نگاه می کنم معجزه می بینم؛ علاوه براین که اگر خوب بنگرم وجود خودم هم پر از معجزه است! و خیلی عجیب است که من تاکنون آن قدر غافل بودم و آن قدر گرفتار مسایل و مشکلات و چاره جویی برای نیازهای شخصی خود بودم که این همه معجزات عظیم  را نمی دیدم، و همیشه فکر می کردم تنها در صورتی که اتفاق خارق العاده ای برای (فقط شخص) من بیفتد معجزه ای رخ داده است!! ولی اکنون خداوند بزرگ را شکر می کنم که اقیانوسی از معجزات خارق العاده را آفریده و آن ها را به آسانی در دسترس من و سایر هم نوعانم قرار تا از برکات آن ها بهره مند شویم؛ و عجیب تر از هر معجزه ای هم میزان فهم و قدرت ذهن آدمی است که توانسته است تا به امروز بسیاری از معجزات و شگفتی های خدای بزرگ را درک و کشف کند؛ و از این طریق پی به عظمت خلقت و خالق آن ببرد. انشتین می گوید دانشمند واقعی نمی تواند خدانشناس باشد. می دانید چرا؟ چون علمی که آدمی دارد آن هم مخلوق خداست که به انسان ارزانی داشته است. خداوند تنها عالمی است که همه چیز را می داند. علم آدمی تنها بخش کوچکی از دریای بیکران علم خدایی است.

 

در پایان شما را به خدا می سپارم و امیدوارم از نعمت ها و معجزات الهی به خوبی استفاده کنید و شکر خدا را به جا آورید.

برچسب ها معجزه 2 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 206
  • بازدید سال : 905
  • بازدید کلی : 67,217