loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 302 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

You don’t know what’s the sperm!

قبل از این که ازدواج کنید و قبل از این که بچه دار شوید لطفا سری به بیمارستان ها بزنید؛ بیماران خاص را ببینید، بیماران هموفیلی، بیماران تالاسمی، بچه هایی که فلج مادرزاد هستند، بچه هایی که عقب مانده ذهنی هستند، بچه هایی که نقص عضو دارند، بچه هایی که با ضعف های مفرط روحی و جسمی  به دنیا می آیند، بچه هایی که دیابت دارند و..... همه را عیادت کنید و خوب ببینید و با آن ها صحبت کنید؛ و سپس در باره پیوند زناشویی و هدف اصلی آن بیندیشید و آن وقت اقدام به ازدواج کنید و بچه دار شوید. 

این ها یک عمر باید سختی بکشند، باید تلخی بچشند، باید محرومیت های زیادی را تحمل کنند، باید اشک بریزند! و مسئول این کار ما هستیم؛ ما که ازدواج را سرسری می گیریم، ما که بچه دار شدن را سرسری می گیریم، ما که تعهد نداریم و مسئولیت پذیر نیستیم، و عواقب کارمان رادر نظر نمی گیریم.

ما باور نداریم علت این همه بیماری، سختی و محرومیت ما هستیم و همه چیز را به گردن خدا و سرنوشت می اندازیم!؟ در صورتی که واقعیت این است که مقصر ما هستیم! ما زندگی، ازدواج و بچه دار شدن مان را درست مدیریت و  تدبیر نکرده ایم! 
به هر حال، حالا که – به اصطلاح -  گذشته ها گذشته است؛ اما، الان که عصر اطلاعات و ارتباطات است ما دیگر نمی توانیم از زیر بار مسئولیت های خود شانه خالی کنیم، نمی توانیم مرتکب تقصیر بشویم و به گردن دیگران بیندازیم! امروز همه می دانند که انتخاب درست همسر و گرفتن انواع مشاوره های لازم برای ازدواج و بچه دار شدن، خیلی در سلامتی و آینده بچه ها تاثیر دارد و بلکه تاثیرش حتمی است..

امروز باید بیش از هر چیز به " نطفه " توجه کنیم؛ کیفیت نطفه ای که من وشما برای بچه دارشدن منعقد می کنیم آن قدر مهم است که می تواند – اگر بد باشد – تمام وجود، زندگی و آینده یک نوزاد تازه به دنیا آمده را ویران کند، و آن ها را به تباهی بکشاند!

چرا بعضی از نوزادان مریض و بیمار متولد می شوند، و چرا وقتی بزرگ تر می شوند این قدر نازک دل و رنجورند، چرا این قدر کم طاقت و عجول اند، چرا آن ها باید عمری سختی و محرومیت بکشند، و چرا شخصیت شان ضعیف و متزلزل است، چرا....؟؟! 
علت اصلی همه این ها را می توان در این یافت که: نطفه آن ها ضعیف بوده است. نطفه آن ها نقص داشته است. نطفه آن ها کیفیت نداشته است! و مسئول این بی کیفیتی و ضعف و نقص در نطفه، ما پدر و مادر های نادان و بی تعهد هستیم.
تاثیر نطفه از همه چیز بیشتر است. اگر تمام دانشمندان جهان جمع شوند و بگویند مثلا تاثیر تربیت یا محیط بیشتر از نطفه است، من به هیچ وجه این حرف را نمی پذیرم و زیر بار آن نمی روم؛ چون، اگر نطفه ای ضعیف یا ناقص و بی کیفیت باشد و نوزادی بیمار یا فلج و یا ناقص متولد شود، در این صورت - با همه پیشرفت های امروزی – باز هم از دست هزاران دانشمند توانا کار چندانی برنمی آید، و گاهی هم اصلا هیچ کاری از آن ها ساخته نیست! با همه زحمت هایی که می کشند و با همه بزرگواری هایی که می کنند؛ چرا؟!

به دلیل این که آن ها نمی توانند نوزادی که بیماری خاص یا لاعلاج دارد و نوزادی که فلج یا عقب مانده است را به یک انسان سالم و تندرست تبدیل کنند؛ و حتی اگر در آینده هم بتوانند این کار مهم را انجام دهند، باز چیزی از اصالت و اهمیت نطفه کم نمی شود!

پس، در انتخاب همسر دقت کنید و برای بچه دار شدن عجله نکنید! بدون مشاوره گرفتن و بدون مطالعه و بدون تدبیر صحیح، اقدام به بچه دار شدن نکنید. در وهله اول این مهم نیست که ما بچه های زیادی داشته باشیم بلکه آنچه مهم است و اهمیتش از همه چیز بیشتر است، این است که ما بچه های با کیفیت داشته باشیم، بچه های سالم و قوی داشته باشیم. بچه هایی که بتوانند جامعه ی ما را بسازند، بچه هایی که بتوانند دست ده نفر دیگر را هم بگیرند و به آن ها کمک کنند؛ نه بچه هایی که چند نفر هم باید زیر بال و پرشان را بگیرند و مراقب شان باشند. بچه های ما باید زیاد شوند ولی قبل از آن باید سالم و قوی باشند. 

بنابراین، با همه وجودم از شما خواهش می کنم و تقاضا می کنم که به کیفیت بیندیشید و به نطفه ای که می خواهید منعقد کنید، توجه کنید و راجع به آن مطالعه کنید، و مشاوره های لازم را از متخصصین بگیرید؛ و بعد از عبور از این مراحل مهم است که تازه نوبت به مراقبت از جنین و نوزاد و تربیت می رسد! 

در پایان با عذر خواهی ناچارم این نکته را یادآور شوم که اگر در عصر حاضر باز هم در خصوص این امر مهم کوتاهی کنید و آن را سرسری بگیرید، شک نکنید که شما از جمله بی رحم ترین افراد جنایتکار خواهید بود! من این حرف را خیلی جدی زدم و شوخی نکردم؛ چون، این مساله آن قدر تاثیر و اهمیت دارد که جای شوخی و تعارف ندارد.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 214
  • بازدید سال : 913
  • بازدید کلی : 67,225