loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 558 سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

A philosophical view to the Prediction

(لطفا یک پرس پیشگویی!)

پیشگویی چیست و تا چه حد در زندگی و سرنوشت انسان تاثیر دارد؟ آیا پیشگویی انسان را مجبور به انجام کار یا پذیرش شرایط خاصی می کند؟!

پیشگوها چه کسانی هستند، آیا آن ها افرادی فوق عادی هستند و با افراد عادی فرق دارند؛ و اگر فرق دارند، فرق شان در چیست؟ و این فرق آیا مادرزادی است یا اکتسابی؟

 این ها سوالاتی است که بنا دارم در این مقاله به آن ها پاسخ بدهم، و امیدوارم بتوانم ذهن خوانندگان عزیز را به خوبی روشن نمایم.

حسین احمدی بازدید : 250 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Grandiosity is an ethical principles

سیاه نمایی یک کار ضد اخلاقی است و امید انسان را به یأس و ناامیدی تبدیل می کند؛ در حالی که "امید" یکی از با ارزش ترین دارایی های هر انسان است و اگر انسانی امید نداشته باشد، هیچ چیز ندارد! و برای هیچ کاری هم انگیزه نخواهد داشت. انسانِ ناامید حالتی دارد که با یک مرده فرقی ندارد و  عشق و شور و حرکتی در وجودش نیست. بنابراین، ما نباید با سیاه نمایی های غیر منصفانه و ناعادلانه امید کودکان، نوجوانان ، جوانان و بالاخره اقشار مختلف مردم را به ناامیدی تبدیل کنیم و شور و حیات و عشق و حرکت و انگیزه و طراوت را از روح و جان آن ها بگیریم.

حسین احمدی بازدید : 255 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

Contradictory educating!

همه خوب می دانیم کشیدن سیگار و قلیان دود کردن کارهایی ناپسند و مضرند و در کشور ما هم انصافا روی این موضوع خیلی خوب کار شده است؛ ولی گاهی در یک متن ( خاطره – داستان ) عمومی که کارکرد تربیتی دارد یا در یک دیالوگ از فیلمی تلویزیونی یا سینمایی یا نمایشی در تئاتر مشاهده می کنیم که به عنوان مثال، این جمله بیان می شود که " بوی خوش عطر توتون فضای خانه را پر کرده بود ".  یا در مقابل یک عالم و دانشمند فرهیخته یک قلیان شاه عباسی خوشگل قرار دارد و ایشان هم قلیان را خوب کوک کرده و دود می کند! به نظر شما این چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

حسین احمدی بازدید : 445 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

A philosophical view to the Negative resistance in the process of treatment

عمده مشکلات بشر از دو علت ناشی می شود: یکی نادانی؛ و دیگری عمل نکردن به دانسته ها؛ برای آنچه که نمی دانیم باید تلاش کنیم، مطالعه کنیم و از بزرگان علم و دانش راهنمایی و مشورت بگیریم تا به قدر امکانات و دانش روز، آگاهی به دست آوریم، و نادانسته هامان را به دانش تبدیل کنیم؛ و برای عمل کردن به دانسته ها نیز باید تصمیمی جدی بگیریم و برنامه ریزی بکنیم، و سپس اقدام به عمل نماییم.....

حسین احمدی بازدید : 267 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

First Iran

کشور ایران تمدنی کهن و فرهنگی غنی دارد و در علم و دانش برای چند قرن سرآمد کشورهای جهان بوده است. کارنامه ایران در علوم مختلف بسیار درخشان است و دانشمندان بزرگ ما آن قدر زیاد و برجسته اند که آوازه شهرتشان به همه مردم جهان رسیده است. فرهنگ اسلامی مردم ایران نیز بسیار غنی و فوق العاده است؛ آیات قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص) وخاندانش مطهرش(ع) متعالی و بی نظیرند؛

حسین احمدی بازدید : 226 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

The role of parents in child education

کودکان قبل از این که وارد مراکز رسمی تعلیم و تربیت شوند و آموزش های رسمی خود را آغاز کنند، سال ها به طور طبیعی در محیط خانواده از اولیای خود آموزش دیده اند؛ یعنی "والدین اولین معلمان فرزندان خود هستند"؛ و این حقیقتی است غیر قابل انکار. این آموزش (اولیا به فرزندان) پس از ورود کودکان به مراکز پیش دبستانی و مدارس، همچنان ادامه دارد و پا برجاست؛ و از قضا چون غیر رسمی و همراه با اتفاقات ریز و درشت زندگی است، خیلی هم تاثیرگذار و ماندگار است.

حسین احمدی بازدید : 238 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

About child education

تعلیم و تربیت کودکان مهم ترین، حساس ترین و تاثیر گذارترین بخش تعلیم و تربیت است. اگر ما تعلیم و تربیت را به یک درخت تشبیه  کنیم و آن را به ریشه، تنه و شاخ و برگ تقسیم نماییم، بدون شک تربیت کودکان "ریشه"ی تعلیم و تربیت و مهم ترین قسمت آن است؛ و اگر به ریشه ی درخت آموش رسیدگی لازم را نکنیم یا در این خصوص مرتکب اهمال و تقصیر شویم، رسیدگی به تنه و شاخ و برگ آن فایده زیادی نخواهد داشت.

حسین احمدی بازدید : 409 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (0)

Globalization and global thinking

جهانی شدن دوبخش دارد: یک بخش آن بطور طبیعی اتفاق می افتد و محصول رشد و پیشرفت علم، فناوری، هنر و ارتباطات است؛ و این همان"پروسه جهانی شدن" است. و بخش دیگر آن، غیر طبیعی و مصنوعی است و محصول تدابیر استعمارگران و ابر قدرت ها است؛ که این دیگر، پروسه جهانی شدن نیست بلکه "پروژه جهانی سازی" است که حالت فاعل محور دارد؛ یعنی طراحی و مدیریت می شود؛ آن هم از طرف کشورهای جهان خواری که اشتهای شان سیری ناپذیر است و می خواهند همه جهان را ببلعند.

حسین احمدی بازدید : 251 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

English Language 

همه ما خوب می دانیم که دانش آموزان ما از ابتدای دوره راهنمایی تحصیلی(دوره اول متوسطه) شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند و این یادگیری تا زمانی که آن ها مدرک فوق لیسانس شان را هم بگیرند ادامه می یابد؛ یعنی 12 سال متوالی درس زبان را با موفقیت می خوانند و نمره قبولی می گیرند...

حسین احمدی بازدید : 284 چهارشنبه 16 اسفند 1391 نظرات (0)

Persian Language

زبان، ابزار بسیار قدرتمند و مهمی است که حداقل از یک قرن قبل توسط کشورهای (به اصطلاح) ابر قدرت به عنوان وسیله ای برای گسترش فرهنگ و استعمار مردم جهان به کار گرفته شده است. در عصر جدید، استعمار کشورها و گسترش مستعمرات، دیگر نیازی به جنگ و اشغال و خون ریزی ندارد؛ بلکه این کار از طریق گسترش آموزش زبان در دیگر کشورها به سادگی امکان پذیر است و صورت می پذیرد.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 732
  • بازدید کلی : 67,044