loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 632 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (2)

 

About inducement:part 2

در باره تلقین صحبت می کردم و از میزان اثرگذاری آن در برطرف شدن سردرد عذاب آور میگرنی برایتان گفتم؛ و بیان داشتم که نقشه ای کشیدم و تدبیری اندیشیدم و با تلقین کاری کردم که دمش را گذاشت روی کولش و فرار کرد.

دفعه بعد، دیرتر آمد و اعتماد به نفس گذشته را هم نداشت. به او خوشامد گفتم و خاطر نشان کردم که هنوز به خاطر ضعف و ناتوانی ای که بار قبل به نمایش گذاشته بود، از وی ناراحتم؛ و باید این دفعه جبران کند. او قبول کرد و وارد شد ولی استرس داشت؛ در حالی که من ترسم از او خیلی کم تر از قبل شده بود.

حسین احمدی بازدید : 615 سه شنبه 20 خرداد 1393 نظرات (1)

 

About inducement: part 1

 

تلقین یکی از نعمت های فوق العاده ای است که خداوند بزرگ به ما عطا فرموده است. این قدرت به صورت زنده و بالفعل در همه افراد وجود دارد؛ آن طور که هر وقت بخواهند می توانند به خود یا دیگران با رفتار و به ویژه با گفتارشان، چیزی را تلقین کنند.

تلقین در اصطلاح اهلش به معنی این است که انسان چیزی را به خودش یا دیگری القا و تحمیل کند و به او بفهماند که تو حتما به عنوان مثال:" خنگ هستی، باهوش هستی، بیمار هستی، خوب و سرحال هستی، آدم بدی هستی، آدم خوبی هستی و امثال این ها". یعنی قلمرو بسیار وسیعی دارد و در موارد بسیار بسیار زیادی می توان آن را به کار برد و از آن استفاده مثبت یا منفی کرد.

حسین احمدی بازدید : 691 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (2)

 

 

A philosophical view to the complementary medicine Part 2

 

لطفاً به این نمونه توجه کنید تا منظور بنده را از این نکته که پروسه درمان بیماران صعب العلاج یا عرفاً لاعلاج، باید به درستی مدیریت شود؛ و همه علل و عوامل احتمالی که در ایجاد بیماری سهم داشته اند، باید مورد توجه قرار گیرند؛ و درمان بیماران نیز باید همه جانبه و فراگیر باشد، خوب دریابید:

 یکی از دوستان خوب بنده که خود اکنون از مردان بزرگ است و در طب سنتی بسیار حاذق شده است، حدود 10 سال پیش مبتلا به بیماری سرطان کبد شد. او روحیه اش را کاملا از دست داده بود و قرار بر این شد  که بنده کمی به ایشان روحیه بدهم.

در اولین جلسه، وقتی با هم شروع به صحبت کردیم، ایشان که خیلی ناامید و مأیوس شده بود، به من گفت:" بهترین پزشک متخصص مرا جواب کرده است! و تنها به "جواب کردن" هم اکتفا نکرده بلکه به من گفته که حداکثر 3 ماه دیگر من می میرم!!"

حسین احمدی بازدید : 703 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)

A philosophical view to the complementary medicine Part 1 

طب مکمل (یا طب جایگزین) هم می تواند در عرض، و در کنار علم پزشکی به کار رود و هم در مواردی که علم پزشکی تاکنون پیشرفتی نکرده و راه حلی ندارد؛ مثل مواردی که پزشکان و متخصصین، درمان بعضی از بیماران را متوقف می کنند و به آن ها اعلام می دارند که دیگر کاری از دست شان ساخته نیست....

حسین احمدی بازدید : 484 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (3)

 

 

Get rid out of the battlefield!

وقتی دو نفر با هم درگیر می شوند برای خاتمه درگیری کافی است یکی از آن دو صحنه درگیری را ترک کند؛ در این صورت جنگ و درگیری خاتمه می یابد و صلح و آرامش بر آن فضا مسلط می گردد. در درگیری های فرضی هم همینطور است و ترک صحنه درگیری منجر به خاتمه درگیری و متصاعد شدن عطر صلح و آرامش بر فضای موجود می شود. خب، حالا شاید کنجکاو باشید که بدانید درگیری فرضی یعنی چه؟

حسین احمدی بازدید : 552 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

A basic solution

 

در دنیا مشکلات  فراوانی وجود دارد، مردم گرفتاری های زیادی دارند و این یک چیز بدیهی است که همه از آن خبر دارند؛ ولی نکته ای که عجیب و قابل توجه است این است که هیچکس خودش را برای مشکلاتی که دارد، مقصر نمی داند! و بر عکس همه سعی دارند به گونه ای تقصیر را به گردن دیگران بیندازند. اما آیا این کار، کار درستی است و جواب می دهد؟ و آیا این نوع واکنش نسبت به مشکلات تاکنون گره ای از کار بشر واکرده است؟

تا آنجا که من اطلاع دارم و تحقیق کرده ام پاسخ این سوال منفی است؛ و این نوع واکنش نسبت به مسایل و مشکلات شخصی، تا به حال هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نکرده و هیچ گره ای هم از کار آن ها نگشوده است! و فقط یک فرض است؛ یک فرض بیخود و مزاحم که فقط تنبلی و بی مسئولیتی ما را توجیه می کند و بس. بنابر این به نظر بنده بهتر است که از چنین فرض نادرستی دست برداریم و یک فرض بهتر و معقول را جایگزین آن کنیم؛ یعنی بهتر است بیاییم به جای آن که دیگران را مسئول و مقصر مسایل و مشکلاتمان بدانیم، خود را مقصر بشماریم. شاید با این فرض جدید بسیاری از مشکلاتمان حل شوند و ما هم مثل کپرنیک جواب بگیریم!!

حسین احمدی بازدید : 1184 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (3)

A philosophical viwe to the sixth sense

عالم هستی عالمی بیکران است و علم و دانش ما نسبت به آن بسیار اندک؛ و شاهد این حرف نیز این است که انسان هنوز نسبت به کره زمین که مسکن و مأوا و زادگاه اوست، اطلاعات کاملی ندارد، و خیلی از پدیده های آن را نمی شناسد؛ و دلیلش هم این است که ارتباط ما با جهان از طریق پنج حس بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه برقرار می شود؛ و این پنج حس اگرچه کار ما را راه می اندازند، ولی برای شناخت این جهان بیکران کافی نیستند.

اگر ما حس های بیشتری داشتیم مثلاً ده حس داشتیم، مسلماً شناخت ما از جهان دو یا چند برابر می شد؛ البته خوب می دانید که شناخت انسان از خودش و از جهان توسط عقل صورت می گیرد، و حواس فقط روزنه هایی برای دریافت اخبار و اطلاعات گوناگون از گوشه و کنار عالم مادی هستند، و مواد خامی را از عالم  جمع آوری می کنند تا عقل آن ها را تجزیه و تحلیل کند، و در باره آن ها بیندیشد و قضاوت نماید.

 

اما به هر حال، ما فقط پنج حس داریم و آنچه مزید بر علت می شود این است که ما از این پنج حس هم به دلیل توجهی که به زندگی و امر معاش و گرفتاری ها و کم و کاستی های خود داریم، به خوبی استفاده نمی کنیم؛ و در باره بیشتر آنچه می بینیم و می شنویم و یا با سایر حواس در می یابیم، فکر نمی کنیم!

 

حسین احمدی بازدید : 1506 سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

To lead an ascetic life

ریاضت کشیدن به شکل آگاهانه نمک زندگی است و به نظر من از ضروریات است؛ چون با فقدان آن، پیشرفتی در ابعاد روحی و معنوی برای انسان متصور نیست. بدون ریاضت آگاهانه، قدرت روحی انسان رو به ضعف می رود و در مقابل مشکلات زندگی و فشارهایی که به روح و روانش وارد می شود، کم می آورد. و این بحث، بحث مفصلی است که من اندکی از آن را در اینجا می آورم.

حسین احمدی بازدید : 1063 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

On the Magic and Spell

 جهانی که ما در آن زندگی می کنیم با همه پیشرفت هایی که در علوم مختلف شده است، هنوز متأثر از سحر و جادو  و ساحران و جادوگران است(چنانچه در گذشته هم همین طور بوده است)؛ و بسیاری از مردان بزرگ و دولتمردان بویژه در کشورهای غربی از مشتریان پر و پا قرص ساحران و جادوگران هستند! این نکته امروزه تبدیل به مسئله غامض و معمایی شده است که عمیقا فکر را درگیر و این سؤال را مطرح می سازد که سحر و جادو تا چه حد و چقدر واقعی اند و ساحران و جادوگران تا چه میزان می توانند در زندگی مردم و امور دنیوی تأثیرگذار باشند؟ این مسئله موضوعی است که در این مقاله بدان پرداخته شده و برای روشن شدن ذهن شما خوانندگان عزیز به نگارش درآمده است.

حسین احمدی بازدید : 722 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)

A Philosophical view to the process of medicine Effects

داروها در بدن انسان چگونه تأثیر می گذارند و چه فرایندی را برای برجای گذاردن اثری ماندگار از خود،  طی می کنند؟ آیا انسان با سایر موجودات زنده مثل گیاهان و حیوانات در این مورد فرق دارد؟ یعنی یک دارو برای این که در بدن انسان پذیرفته شده و به صورت ماندگار موثر باشد، همان راهی را در پیش دارد که برای اثرگذاری در یک گیاه یا یک حیوان طی می کند؟ علاوه بر این، آیا روح انسان و عقل و شعورش در این خصوص هیچ نقشی ندارند و بدون هیچ اختیاری، صرفا پذیرای اثر یک دارو هستند؟

این موضوعی است که دراین مقاله به آن می پردازیم و آن را از نظر عقلی و فلسفی مورد بررسی قرار می دهیم. اینک از شما دعوت می کنم این مقاله را خوب بخوانید و در باره آن نیک بیندیشید؛ شاید با من هم عقیده شوید!

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 767
  • بازدید کلی : 67,079