loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 285 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

The establishment and continuation of health : Part 4

قسمت چهارم

تمرین زير را حداقل هفته اي 3 روز (و ترجيحا هر روز ) براي دستيابي به تمرکز، آرامش، سلامتي و قدرت بيشتر انجام بدهيد. يادآوري مي کنم که تاثير اين تمرين تجربه شده و قطعي، و ملموس و قابل مشاهده است؛ لطفا امتحان کنید:
1. ابتدا جسم خود را ريلاکس کنيد؛ به این صورت:
به پشت روي زمين دراز بکشيد يا روي کاناپه و مبل، خيلي راحت لم دهيد. زير سرتان راحت باشد. چشم هایتان را ببنديد و چند نفس عميق بکشيد. بعد، تصور کنيد تمام پاي راستان خيلي راحت و لخت و ريلاکس است. لطفا عجله نکنيد در هنگام انجام این تمرین صبور باشید! بعد، نوبت پاي چپ است، و سپس: شکم و سينه ها، کمر و ستون فقرات، دست راست، دست چپ، سرشانه ها، گردن و بالاخره سرو صورت.

2. وقتي خيلي آرام و با دقت اين اندام ها را ريلاکس کرديد، دوباره چند نفس عميق بکشيد و در همان حالت بمانید و سپس:
- دستگاه مغز  و اعصاب خود را تصور کنيد؛ خيلي خوب و با حوصله؛ و سعي کنيد آن را مخاطب خود قرار داده و با او صحبت کنيد.(خوب توجه کنید! باید خیلی جدی آن را زنده و با شعور و مخاطب خود فرض کنید و) از مغز و اعصاب خود  تشکر کنید و خسته نباشيد بگوييد؛ و سپس، خيلي جدي و بااحساس چند بار(حداقل 5 بار)اين تلقين را تکرار کنيد: "مغز و اعصاب من سالم و قوي هستند".
- قلب و دستگاه گردش خون خود را تصور کنيد. کارکردشان را تماشا کنيد. با آن ها خوش و بش کنيد و خسته نباشيد بگوييد. و بعد، خيلي با احساس و جدي چند بار این تلقين تکرار کنید: "قلب و دستگاه گردش خون من سالم و قوي هستند".
- ريه هاي تان را تصور کنيد، و تا آنجا که مي توانيد- در تصورتان- به آن ها نزديک شويد و پر و خالي شدن شان از هوا را نگاه کنيد. بعد، خيلي صميمي صحبت کنيد، و از آن ها تشکر کنيد و خسته نباشيد بگوييد. سپس، خيلي با احساس و جدي چند بار اين تلقين را تکرار کنيد: "ريه هاي من سالم و قوي هستند".
- دستگاه گوارش خود را خوب تصور کنيد؛ و نگاهي از بالا تا پايين به آن بيندازيد و تلاش و کارش را- در تصورتان- خوب تماشا کنيد، با همه اجزايش؛ دهان، مري، معده، روده کوچک و روده بزرگ. حالا خيلي صميمي و خودماني با او خوش و بش کنيد و خسته نباشيد بگوييد، و سپس اين تلقين را خیلی جدي و با احساس چند بار تکرار کنيد: "دستگاه گوارش من سالم و قوي است".
- کبد خود را خيلي خوب و ملموس تصور کنيد. با دقت تماشايش کنيد و ضمن احوالپرسي و خوش و بش، به او خسته نباشيد بگوييد و سپس، اين تلقين را خیلی جدی و با احساس چند بار تکرار کنيد: "کبد من سالم و قوي است".
- کليه هايتان را خيلي خوب تصور کنيد. آن ها شبيه لوبيا هستند و در پهلو ها در دو طرف ستون فقرات قراردارند. با دقت آن ها را نگاه کنيد و خوش وبش کنيد و خسته نباشيد بگوييد؛ سپس، اين تلقين را خيلي جدي و با احساس چند بار تکرار کنيد: "کليه هاي من سالم و قوي هستند".
- اسکلت و ستون فقرات خود را دقيق و ملموس تصور کنيد. سعي کنيد تلاش و فعاليت آن ها را هنگام کار و حرکت خوب تماشا کنید و ببينيد. بعد، به آن ها نزديک شويد و خوش و بش کنيد و خسته نباشيد بگوييد، و سپس، اين تلقين را خيلي جدي و با احساس چند بار تکرار کنيد: "تمام اسکلت و ستون فقرات بدن من سالم و قوي هستند".
- سيستم عضلاني( يعني عضلات و ماهيچه هاي) خود را خوب تصور کنيد. عضلات، تمام اسکلت بدن را بطور فوق العاده و حيرت انگيز ي پوشانده اند. بعد، آن ها را درحال کار و فعاليت تصور و خوب تماشا کنيد و با آن ها احوالپرسي و خوش و بش کنید و خسته نباشيد بگوييد. سپس، خيلي جدي و با احساس اين تلقين را چند بار تکرار کنيد: " عضلات و ماهیچه های من سالم و قوي هستند".
- حواس پنجگانه خود را خوب تصور کنيد؛ گوش، چشم، زبان، پوست و بيني. آن ها را خيلي خوب در خيال خود ورانداز نمایید و سعي کنيد اهميت کار و تلاش آن ها را درک کنید. بعد، صميمانه به آن ها خسته نباشيد بگوييد و تشکر کنيد. سپس، خيلي جدي و با احساس اين تلقين را چند بار تکرار کنيد: "حواس پنجگانه من سالم و قوي هستند".
3. چند تذکر مهم:
الف - اگر درعضوي از اعضاي شما نقص يا بيماري وجود دارد و حتي اگر فاقد عضوي يا يکي از حواس هستيد، این اصلا مهم نيست؛ شما به آن توجه نکنيد و خيلي جدي و با احساس تمرينات و تلقين هاي مربوط به آن عضو يا حس را هم انجام دهيد. يقيناً تلقين به ويژه در حالت خلسه و تمرکز (یعنی در همین حالت ریلاکس ) آن قدر موثر است که با جديت و استمرار آن، قواي روحي و مغز شما مي توانند عضو بيمار را سالم و عضو ناقص را کامل کنند و حتي- لطفا حمل به شوخی نکنید – مي توانند عضو يا حسي را که فاقد آن هستيد، به وجود آورند يا کارکرد آن را از طريق ديگري پوشش داده و تامين نمایند. لطفا تجربه و امتحان کنید.
ب- اين تمرين بسيار حياتي و مهم می باشد، و خيلي با دقت طراحي و برنامه ريزي شده است. اگر آن را جدي، با احساس، دقيق و باحوصله انجام دهيد و در استمرار آن مصمم و سخت کوش باشيد، حتما به نتايج عالي و دلخواه دست پيدا مي کنيد. و دراين خصوص بين من و شما فرقي نيست.
پ- صاحب اين وبلاگ در حدود سي سال است که در خصوص تلقين به صورت نظري و عملي مطالعه و تحقيق نموده و در حالت هاي مختلف( حالت عادي - هيپنوتيزم- خلسه هاي سبک و عميق و .... ) تاثير آن را تجربه کرده است؛ بنابراين، حرفي را به گزاف نمي گويد و از شما نيز خواهشمند است که به حرف هاي نادرست و پيش داوري هاي اشخاص بي تجربه توجه نکنيد! و با انجام اين تمرين، زندگي و دنیای خود را به شکل دلخواه بسازيد.
ت- بدانيد بدون شک با اين تمرين، يعني با توجه همه جانبه به اعضا، اندام و ارگان هاي بدنتان، قواي روحي و عقلي شما نيز گام به گام و مرحله به مرحله- به موازات تمرين های شما- به سلامتي و قدرت نزديک و نزديک تر مي شوند؛ چون، جسم و روح بسيار عميق در هم پيچيده، متحد و يکي هستند.


 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 926
  • بازدید کلی : 67,238