loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 280 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

The establishment and continuation of health : Part 2

قسمت دوم

چقدر به مواد غذايي و کيفيت پخت آن ها، و ميوه ها و سبزيجات و ضدعفوني کردن آن ها، و نظافت لباس، بدن، محيط زندگي و کار، استحمام، مسواک کردن و اين جور چيزها، اهميت مي دهيد؟

مي دانم که بدون شک پاسخ شما اين است: " من خيلي اهميت مي دهم!"  و البته جز اين هم از شما توقع  نمی رود؛ چون در غير اين صورت سلامتي تان به خطر خواهد افتاد.....

اما، در خصوص آب و هوا، امواج پراکنده در فضا، فيلم ها، موسيقي، عطر و ادکلن ها و عادات بد چطور؟ آيا مي دانيد... "آيا مي دانيد هاي" زير صرفا پرسش، و بيست سوالي نيستند؛ بلکه مطالب و موضوعاتي هستند که حتما بايد بدانيد! حالا لطفا با دقت آن ها را بخوانيد!

آيا در خصوص آبي که مصرف مي کنيد مطالعه کرده ايد و براي تصفيه آن اقدامي نموده ايد؟ آيا پي گير اخبار آلودگي هوا هستيد، و در صورت لزوم ، از ماسک هاي مناسب استفاده مي کنيد؟ آيا خودتان سهمي در آلوده کردن آب و هوا نداريد؟! و اگر داريد، آيا قصد نداريد از اين کار غیر انسانی دست برداريد؟! آيا مي دانيد آلودگي صوتي چيست، و  چه تاثيرات بدي بر روي دستگاه شنوايي، اعصاب و گوارش ما دارد؟ آيا شما هم جزو کساني هستيد که به توليد و زياد شدن آلودگي صوتي کمک مي کنند؟! آيا از راه هاي کاهش آلودگي صوتي اطلاع داريد؟ آیا قصد نداريد دراين مورد پرس و جويي بکنيد و اطلاعاتی به دست آورید؟!

در مورد امواج چطور؟ آيا اطلاعاتي داريد؟ آيا امواج راديويي، تلويزيوني، ماهواره ای و غیره، همگی و همیشه مضرند يا منفعتي هم برای ما دارند؟ و اگر مضر هستند، آيا مي دانيد چه ضررهايي دارند و راه هاي مقابله يا کاهش ضرر آن ها کدام است؟ آيا شما قصد نداريد در اين خصوص مطالعه کنيد؟!

آيا اطلاع داريد سيگار و قليان و امثال اين ها روح و جسم شما  را مريض و ضعيف، و علاوه بر آن هوا را هم آلوده تر مي کنند؟ بدون شک، اطلاع داريد! آيا قصد نداريد دست از اين عادات بد و مضر برداريد؟

آيا شما هر فيلم و سريالي را تماشا مي کنيد و به محتواي آن و تاثيري که بر روح و روان شما و اعضای خانواده تان مي گذارد توجهي نداريد؟ آيا مي دانيد فيلم و سريال خوب و مناسب بايد چه پيام ها و محتوايي داشته باشد تا سلامتي شما، هويت شما و شخصيت شما را به چالش نکشد و بلکه آن ها را تقويت نمايد؟

در مورد موسيقي چطور؟ آيا مطالعه داريد؟ آیا مي دانيد موسيقي مناسب و استاندارد که براي سلامتي و آرامش شما مناسب است، بايد چه خصوصياتي را داشته باشد؟  مي دانيد يا فقط مي خواهيد صدايي و زمزمه اي را بشنويد و حال و هوايتان عوض شود؟! فکر نمی کنید ضرورت دارد در این خصوص حداقل یکی دو کتاب یا مقاله معتبر بخوانید؟!

آيا مي دانيد عطرها و ادکلن ها، و (در کل) بوييدني ها،  تاثير فوري و مستقيم روي دستگاه مغز و اعصاب، سلامتي و بيماري، و قوت و  ضعف ما دارند؟! آيا از خصوصيات يک خوشبو کننده و عطر و ادکلن خوب و استاندارد اطلاع داريد، يا صرفا از هر چه به دستتان برسد يا براي تان کادو بياورند، استفاده مي کنيد؟! آيا قصد نداريد در اين خصوص بیشتر فکر کنيد و تغییر روش بدهید؟!

آیا شما عادات بدي  مثل پرخوري، کم جویدن غذا، بدخوری  و مصرف بدون مجوز داروهاي شيميايي و امثال این ها را داريد؟ و اگر داريد، آيا قصد ندارید آن ها را ترک کنید؟!

آيا مي دانيد تمام اين چيزها سلامتي و قدرت و قوت من و شما را  شديداً در معرض خطر و نابودي قرار مي دهند؟ آيا مي دانيد اگر به اين نکات مهم توجه نکنيد، نادانسته بزرگ ترين دشمن خود هستيد و بيشترين ظلم را به خود مي کنيد، و باعث می شوید از میزان موفقیت تان به شدت کاسته شود؟

لطفاً در مورد  اين پرسش ها خوب فکر کنيد، و سپس قسمت بعدی این مقاله را مطالعه فرماييد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 944
  • بازدید کلی : 67,256