loading...
سایت رسمی حسین احمدی
حسین احمدی بازدید : 298 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

Be relax each moment 

خیلی وقت ندارید ها ...... عجله کنید! نه برای کار و تحصیل، برای زندگی کردن! بله!؟ فکر می کنید خیلی وقت دارید؟! مطمئن نباشید، معلوم نیست!.... سال ها کار می کنید و کار می کنید که بعدها بهره اش را ببرید؛ سال ها جمع می کنید و جمع می کنید که در آینده از حاصل آن بهره مند شوید؛ سال ها درس می خوانید و درس می خوانید تا در سال های آتی خوب زندگی کنید؛ اما ، از کجا می دانید که شما آینده ای داشته باشید؟! البته امیدوارم شما حتما داشته باشید ولی، شاید یکسال دیگر، دو سال دیگر، سه سال دیگر ....... من و شما اصلا در دنیا نباشیم! حوادث و اتفاقات و تصادفات و سوانح و سیل و زلزله و....... خلاصه مرگ و میر، همیشه برای دیگران نیست برای ما هم هست؛ ما مستثنی نیستیم. اگر غیر از این فکر کنید در خواب و خیال زندگی می کنید و زندگی در خواب و خیال، عاقبت خوب و خوشی ندارد. چون ، سیلی های محکم زندگی ما را از خواب و خیال بیدار می کند و سر عقل می آورد و هشیارمان می کند ولی زمانی که شاید فرصت ها را از دست داده باشیم !

خوب دقت کردید؟ منظور من را متوجه شدید؟ من نمی خواهم بگویم کار نکنید و کار نکنید؛ چون، کار کردن با ارزش است. باید کار کنید و باید به فکر آینده باشید. نمی خواهم بگویم درس نخوانید و درس نخوانید و به فکر آینده خوب تر و پیشرفت نباشید؛ چون، درس خواندن خیلی با ارزش است. نمی گویم جمع نکنید و جمع نکنید و از پس انداز و رفاه غافل باشید. بلکه، تاکیدم روی این نکته است که در تمام آن لحظه هایی که دارید کار می کنید، در تمام آن لحظه هایی که دارید درس می خوانید و  در تمام آن لحظه هایی که دارید جمع می کنید، ریلاکس زندگی کنید! و زندگی کردن با آرامش را برای آینده نگذارید. چون، معلوم نیست آینده ای داشته باشید.
 با یک مثال موضوع را روشن تر می کنم: تصور کنید در حال رفتن به یک سفر هستید، قصد دارید وقتی به مقصد رسیدید، خوش بگذرانید و از آرامش برخوردار شوید. به همین دلیل، خیلی عجله می کنید یا اصلا عجله هم نمی کنید ولی، به لحظه لحظه هایی که در راه هستید و به خود مسیر و مناظر و زیبایی هایی که در راه هست هیچ توجهی نمی کنید و رد می شوید و همه را از دست می دهید!چون؛ می خواهید به آن مقصد برسید و در آن جا لحظات شاد، آرام، راحت و زیبایی داشته باشید؛ اما، از کجا معلوم که من و شما به آن مقصد برسیم؟ مگر همه آن هایی که به مقصد نرسیدند، مردم کره مریخ بودند؟! آن ها هم مثل من و شما بودند و شاید هرگز و هرگز تصور نمی کردند که به مقصد نخواهند رسید. ما هم مثل آن ها. ما که مستثنی نیستیم. شاید این اتفاقات برای ما هم بیفتد! ....... 
بنابراین، باید در هر لحظه سعی کنیم آرامش داشته باشیم و ریلاکس باشیم و از تمام لحظاتی که در مسیر هستیم یا در حال کار کردن و درس خواندن و..... هستیم لذت ببریم و لذت لحظه ها و آرامش لحظه ها را از دست ندهیم. شادی و آرامش لحظه هایی را که داریم به امید شادی و آرامش لحظه هایی که نیامده است از دست ندهیم. هر لحظه ریلاکس زندگی کنیم و از آرامش و شادی آن لحظه بهره مند شویم. این که بزرگان می گویند " دم را غنیمت بشمارید " و دانشمندان تاکید می کنند " در حال زندگی کنید " یعنی همین. همین که شما ریلاکس زندگی کردن و آرامش ولذت بردن از نعمت های الهی و موهبت های هستی را به آینده موکول نکنید. حتی، کارهای خوب ، عادت های خوب و افکار خوب را برای زمان آینده نگذارید. از هر لحظه ای که دارید ( یعنی زمان حال ) خوب استفاده کنید. در هر لحظه ای که هستید خوب زندگی کنید، آرامش خود را حفظ  کنید، لذت ببرید، درست فکر کنید و خوب عمل کنید؛ و در همان لحظه  با خود و دیگران خوش رفتارو مهربان باشید؛ و همه این کارهای خوب را به آینده موکول نکنید. آینده ای که شاید هرگز شاهد آن نباشید!
 شعری منسوب به امام علی علیه السلام است که در آن فرموده اند: " آنچه گذشته، گذشته است و انچه قرار است (در اینده ) بیاید،پس کجاست؟! برخیز و در بین این دو عدم و در بین این دو نیستی، فرصت را غنیمت شمار"  یعنی، زمان های گذشته و اینده موهوم و معدوم هستند، آن ها نیستند و نیستی هستند؛ و شما برای خوب زندگی کردن، خوب کار کردن، خوب فکر کردن، خوبی کردن، آرامش داشتن، ریلاکس بودن و .... فقط زمان" حال" را دارید!  پس، قیام کنید و برخیزید و از فرصتی که دارید استفاده کنید و آن را غنیمت شمارید. 
زندگی، آب تنی کردن در حوضچه اکنون است....
ودرپایان، یک نکته مهم: ریلاکس زندگی کردن نیاز به آموزش دارد. البته اجمالا همه می دانیم برای این که همیشه آرام و ریلاکس باشیم باید به یک نباید پایبند باشیم و ان این است که:" نباید نگران گذشته و آینده باشیم؛ چون آن ها مرده اند" آن چه زنده است زمان حال است که در اختیار ما است و باید از لحظات آن به بهترین شکل استفاده کنیم و راحت باشیم. اما، از آنجا که این موضوع بسیار مهم است و در سلامتی، نشاط، احساس رضایت، قوی بودن و طول عمر ما تاثیر فوق العاده زیادی دارد، باید چگونگی، کم و کیف و روش های آن را بادقت فراوان از عالمان، دانشمندان، استادان، مشاوران و متخصصین رسمی مسایل روحی و روانی جویا شویم و آموزش های لازم را از آنان بگیریم. لطفا کوتاهی و سهل انگاری نکنید و زودتر دست بکار شوید.


آرزویم این است که همیشه ریلاکس باشید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 932
  • بازدید کلی : 67,244